Sąd nakazał TVP Info usuniecie materiałów o Marku Niedźwieckim. „Nieprawdziwe i szkalujące informacje”

Sąd nakazał TVP Info usuniecie materiałów o Marku Niedźwieckim. „Nieprawdziwe i szkalujące informacje”

Marek Niedźwiecki
Marek Niedźwiecki / Źródło: Newspix.pl / Stanislaw Krzywy
Pełnomocnik Marka Niedźwieckiego poinformował, że Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał portalowi tvp.info usunięcie artykułów na temat byłego dziennikarza radiowej Trójki Marka Niedźwieckiego. Mec. Maciej Ślusarek przekonuje, że sporne teksty zawierały nieprawdziwe informacje i oskarżenia wobec jego klienta.

Marek Niedźwiecki, były wieloletni dziennikarz Programu Trzeciego Polskiego Radia domaga się przed sądem oficjalnych przeprosin za naruszenie dóbr osobistych i przekazania 10 tys. zł na rzecz Fundacji Lekarze Lekarzom, po tym jak został oskarżony o dokonanie manipulacji przy liczeniu głosów oddanych na poszczególne piosenki w ramach notowania „Listy przebojów Trójki” z 15 maja. Pozew został złożony przeciwko Polskiemu Radiu, jego władzom i TVP.

– TVP na swoich stronach internetowych opublikowała sześć artykułów, które zarzucają mojemu klientowi manipulacje przy wynikach Listy, a także przyjmowanie korzyści w przeszłości. Materiały nie dość, że zawierają nieprawdziwe i szkalujące informacje, to jeszcze były tworzone bez zadania panu Markowi Niedźwieckiemu nawet jednego pytania w celu potwierdzenia – tłumaczy pełnomocnik Niedźwieckiego, mec. Maciej Ślusarek w rozmowie z press.pl.

Okazuje się, że w zeszłym tygodniu sąd nakazał usuniecie spornych artykułów. – Sąd uwzględnił mój wniosek o zabezpieczenie i nakazał usunięcie spornych materiałów już teraz, co oznacza, że roszczenie jest wstępnie uznane za uzasadnione – ocenił Ślusarek.

Afera w Radiowej Trójce

W maju 2020 roku Radiowa Trójka unieważniła 1998. notowanie notowanie listy przebojów, które jak pierwotnie ogłoszono, wygrała piosenka Kazika „Twój ból jest lepszy niż mój”. Utwór ten odnosi się do wizyty Jarosława Kaczyńskiego na zamkniętym cmentarzu na Powązkach. „W związku z sytuacją, która zaistniała wokół piątkowego notowania LP3 oraz posądzeniem mnie o nieuczciwość w przygotowywaniu audycji, którą prowadzę od ponad 35 lat, kończę współpracę z Programem III Polskiego Radia” – poinformował wtedy dziennikarz Marek Niedźwiecki.

Ówczesny Dyrektor Programu 3 Polskiego Radia wydał wtedy oświadczenie. „Podczas elektronicznego głosowania nad Listą Przebojów Trójki w dn. 15.05.2020 r. został złamany regulamin i do głosowania wprowadzono piosenkę spoza listy. Nadto dokonano manipulacji przy liczeniu głosów oddawanych na poszczególne piosenki, co zafałszowało wynik końcowy. W związku z tym Redakcja podjęła decyzję o unieważnieniu tego głosowania. Wyrażamy ubolewanie i przepraszamy wszystkich słuchaczy za zaistniałą sytuację. Na kolejne głosowanie Listy Przebojów Trójki zapraszamy 22 maja o stałej porze” – poinformował Tomasz Kowalczewski.

21 maja Marek Niedźwiecki wydał swoje oświadczenie, w którym skomentował oskarżenia wysuwane pod jego adresem przed dyrekcję radiowej Trójki. We wspomnianym wezwaniu przedprocesowym pojawiło się także wezwanie do zaprzestania rozpowszechniania informacji lub spekulacji dyskredytujących Niedźwieckiego oraz żądanie zapłaty 10 tys. złotych na rzecz Fundacji Lekarze Lekarzom.

Mimo przeprosin nowego dyrektora Kuby Strzyczkowskiego Niedźwiecki skierował sprawę do sądu. „Ponieważ ani Polskie Radio S.A., ani Pani Prezes Agnieszka Kamińska, ani były Dyrektor Trójki Pan Tomasz Kowalczewski nie przeprosili Pana Marka Niedźwieckiego za stawianie całkowicie nieuprawnionych zarzutów, zgodnie z zapowiedzią złożyłem dzisiaj w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew” – poinformował krajowe media reprezentujący Niedźwieckiego mec. Maciej Ślusarek.

Czytaj też:
Ministrowie spóźnili się ze złożeniem oświadczeń majątkowych. Co im grozi?

Źródło: press.pl
 1

Czytaj także