Po 2 mln zł dla TVP, TVN i Polsatu od Ministerstwa Zdrowia. „Preferencyjne warunki”

Po 2 mln zł dla TVP, TVN i Polsatu od Ministerstwa Zdrowia. „Preferencyjne warunki”

Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneŹródło:Newspix.pl
Jak ustalił portal Onet.pl, w listopadzie i grudniu 2020 roku Ministerstwo Zdrowia wydało 6 mln zł na promowanie obowiązku noszenia maseczek. Za emisję spotów reklamowych po 2 mln zł otrzymały TVN, TVP oraz Polsat.

Spot „Noś maseczkę - zdrowy rozsądek nic nie kosztuje” przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia promuje stosowanie się do obowiązujących obostrzeń i zasłanianie nosa oraz ust w przestrzeni publicznej. Resort promował klip w największych ogólnopolskich telewizjach. Jak ustalił portal Onet.pl, koszty akcji nie są małe. Telewizja Polska, TVN oraz Polsat za emisję spotu od połowy listopada do końca grudnia po 2 mln zł.

„Planując kampanie kierowano się przede wszystkim doborem mediów gwarantujących bardzo szeroki dostęp do ogółu społeczeństwa, o najwyższym zasięgu i najwyższej oglądalności. W związku z powyższym zdecydowano o zawarciu umów z TVP, TVN i Polsatem” - tłumaczy resort zdrowia. Ministerstwo Zdrowia podkreśliło, że „każda ze stacji otrzymała taką samą kwotę a umowy zostały zawarte na preferencyjnych warunkach”.

TVP promuje w ramach misji postawy prozdrowotne

O unikalnych warunkach komercyjnych wspomniało także biuro prasowe TVP. W komunikacie dodano również, że w ramach misji nadawca promuje postawy prozdrowotne. „Ministerstwu Zdrowia udostępniane są darmowe czasy w ramach kampanii społecznych w kampaniach propagujących profilaktykę prozdrowotną, promującą zdrowy tryb życia i zdrową dietę. Tematy propagowane przez resort są podejmowane przez audycje nadawane w TVP, w tym audycje kształtujące opinię szerokiego grona odbiorców jak »Pytanie na śniadanie«. W audycji tej Ministerstwo Zdrowia bezkosztowo propagowało m.in. temat polipragmazji” - zaznaczono.

Czytaj też:
Część przedsiębiorców nie zgadza się na lockdown. Stworzyli „mapę wolnego biznesu”