Onet: Dziennikarz TVP skomentował wyrok TK ws. aborcji. Został zdjęty z anteny

Onet: Dziennikarz TVP skomentował wyrok TK ws. aborcji. Został zdjęty z anteny

Michał Cholewiński
Michał Cholewiński / Źródło: TVP Info
Z ustaleń Onetu wynika, że Michał Cholewiński, który na wizji skrytykował orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji, ma zostać zdegradowany. Dziennikarz TVP miał otrzymać propozycję m.in. zmniejszenia zarobków.

Michał Cholewiński prowadził pod koniec października program "Serwis Info". Jego gościem był dziennikarz "Gościa Niedzielnego"Jakub Jałowiczor. Zanim rozpoczął rozmowę, wygłosił spory wstęp. Prezenter, który zanim rozpoczął pracę w TVP przez wiele lat był związany z TVN24 podkreślił, że nie będzie odnosił się do sedna, uzasadnienia i sentencji wyroku Trybunału Konstytucyjnego, a gościa zapyta o protesty organizowane przez Strajk Kobiet. – Ja nie rozumiem, i to jest moje oświadczenie, nie rozumiem, dlaczego Trybunał Konstytucyjny w tym czasie rozedrgania, poważnych innych problemów w Polsce, ale także zaniepokojenia wielu ludzi, podjął tę sprawę. Dlaczego zdecydował się i dopuszczono do tego, żeby to orzeczenie zapadło akurat w tym momencie – powiedział Michał Cholewiński na antenie TVP Info.

TVP złożyło propozycję nie do odrzucenia?

Z ustaleń Onetu wynika, że został ukarany za swoje oświadczenie. Według dziennikarzy Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej miał osobiście podjąć decyzję o degradacji Michała Cholewińskiego oraz jego żony Agaty Biały-Cholewińskiej, która także pracuje w TVP. Pomysł miał zaakceptować prezes TVP Jacek Kurski. Cholewińscy mieli – według Onetu – otrzymać propozycję przeniesienia do niszowej TVP Polonia oraz zmniejszenia zarobków. Na razie mieli nie przyjąć nowych warunków pracy, ponieważ oboje są aktualnie na zwolnieniach lekarskich. – Tak jak każdy pracownik firmy medialnej mogę udzielać informacji albo za zgodą pracodawcy, albo wtedy, gdy mój stosunek pracy będzie się kończył. Dopiero wówczas będę mógł się wypowiedzieć – powiedział Michał Cholewiński. TVP nie odniosło się na razie do sprawy.

Onet przypomniał, że dziennikarz został już raz ukarany odsunięciem od prowadzenia „Teleexpressu”. Decyzję podjęto po tym, jak w prywatnych rozmowach z pracownikami TVP krytykował materiały publicznego nadawcy o Pawle Adamowiczu.

Czytaj też:
Kuriozalny materiał „Wiadomości” TVP o WOŚP. „Festiwal absurdów i hipokryzji”

Źródło: Onet.pl
+
 3

Czytaj także