Copywriter Maciej Giertych

Copywriter Maciej Giertych

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kampania reklamowa nowego operatora komórkowego opiera się na podobnych stereotypach, jakie zawarł w swojej najnowszej książce europoseł LPR, Maciej Giertych. W obu przypadkach chodzi o to, że kobiety nie nadają się do wykonywania niektórych czynności czy zawodów. Przynajmniej wiadomo w jakiej branży sprawdziłby się Giertych. Po wygaśnięciu mandatu eurodeputowanego, mógłby zostać świetnym copywriterem w agencji reklamowej.
W zeszłym tygodniu Maciej Giertych, europoseł LPR, włożył do skrzynek pocztowych kolegów w Strasburgu swoją najnowszą książkę „Równość płci i zagadnienia życia w Unii Europejskiej". I po raz kolejny wywołał konsternację w Polsce. Z jednej strony, przekonuje w niej, że kobiety nie są mniej wartościowe od mężczyzn. Z drugiej zaś strony, udowadnia, że przedstawicielki „płci pięknej” nie nadają się do pracy np. na kierowniczych stanowiskach, ponieważ kierują się emocjami, a nie przesłankami merytorycznymi przy podejmowaniu kluczowych decyzji. – Kiedyś w głębokim PRL-u było hasło „kobiety na traktory". Dziś socjalizm dotarł na Zachód i już nie tylko chodzi o traktory, ale o wszystkie męskie funkcje – pisze Giertych.

Do takich kontrowersyjnych poglądów, poseł Giertych zdążył już nas przyzwyczaić. Tym razem jednak zastanawia fakt, że czas publikacji ksiązki zbiegł się z drugą odsłony kampanii reklamowej nowego operatora telefonii komórkowej. Od dwóch tygodni w telewizji pojawiał się tajemniczy spot przedstawiający seksowną kobietę ustylizowaną na mechanika samochodowego, a głos lektora zadawał pytanie, czy ona będzie potrafiła naprawić auto. W weekend tajemnica się rozwiązała – to kampania reklamowa, w której autorzy – podobnie jak Giertych – udowadniają, że kobiety nie nadają się do pewnych czynności. „Coraz częściej kobiety próbują dorównać nam – mężczyznom. (…) Ale spójrzmy prawdzie w oczy: niektóre rzeczy były i będą tylko dla nas – mężczyzn" – w taki sposób operator komórkowy przekonuje do swojej oferty. A wszystko zilustrowane jest obrazami superseksownych kobiet w skąpych strojach, które nieudolnie starają się reperować samochód, strzelać z karabinu, używać strażackiej gaśnicy czy wycinać las. Według kampanii, usługi nowego operatora przeznaczone są dla prawdziwych facetów.