Zdaniem zarządu, w ostatnich latach orzeczenia Komisji Etyki były przez władze TVP lekceważone i nie podejmowano w tej sprawie żadnych działań naprawczych. "W Telewizji Polskiej powstała atmosfera przyzwolenia na jawne łamanie podstawowych wartości i zasad. Naruszanie tych zasad jest działaniem na szkodę spółki" - pisze w oświadczeniu Zarząd TVP S.A.
Zarząd nakłada - w formie polecenia służbowego - na kierowników redakcji i dyrektorów obowiązek wzięcia pełnej odpowiedzialności za przestrzeganie fundamentalnych wartości mediów publicznych. "Ochronę tych wartości i respektowanie zasad uznajemy za jeden z głównych elementów oceny ich pracy" - czytamy w piśmie.
Zarząd poinformował również, że w TVP powstanie zespół impresariatu, który określi zasady występowania ludzi mediów - niewykonujących prac dziennikarskich - w akcjach promocyjnych, imprezach pozaantenowych i reklamach. Podjęte zostaną także prace zmierzające do powołania wspólnie z Polskim Radiem komisji etyki mediów publicznych. Jednocześnie członek Zarządu Włodzimierz Ławniczak, nadzorujący TVP 2, po zapoznaniu się z dokumentacją i rozmowie z dyrektorem Dwójki polecił - do czasu wprowadzenia impresariatu - zawiesić współpracę z Beatą Sadowską, ambasadorem marki samochodowej i z Pauliną Smaszcz-Kurzajewską reklamującą biżuterię.
PAP, arb