"Gazeta Wyborcza" sprzedaje się najgorzej od 18 lat

"Gazeta Wyborcza" sprzedaje się najgorzej od 18 lat

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sprzedaż "Gazety Wyborczej" spada systematycznie od 2009 roku 
W 2011 roku sprzedaż jednego wydania "Gazety Wyborczej" wynosiła średnio 305 861 egzemplarzy, a w pierwszych dwóch miesiącach tego roku zmniejszyła się do 275 257 egzemplarzy. Tak źle "Gazeta Wyborcza" nie sprzedawała się od 18 lat - czyli od momentu, gdy dane na temat jej sprzedaży zaczęły być wysyłane do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Rekordowo wysoką sprzedaż "Gazeta Wyborcza" zanotowała w 2001 roku - wtedy po jedno jej wydanie sięgały średnio 458 502 osoby. Od 2009 roku dziennik notuje jednak regularny spadek czytelnictwa.

Sytuacja "Gazety Wyborczej" wygląda jeszcze gorzej, gdy weźmie się pod uwagę sprzedaż jedynie tych egzemplarzy, które są rozprowadzane w tradycyjny sposób (część egzemplarzy jest sprzedawana poniżej ceny gazety i umieszczana następnie w przedziałach pociągów PKP, kawiarniach, etc.). Jeśli weźmie się pod uwagę jedynie sprzedaż kioskową i prenumeratę to liczba egzemplarzy jednego wydania rozprowadzonych w styczniu i lutym tego roku wyniesie 256 202 egzemplarze.

wirtualnemedia.pl, arb