- Poddałem to wirtualnemu eksperymentowi. Na podstawie tej symulacji doszedłem do wniosków, które ogłosiłem, że samolot uderzając w drzewo, niezależnie od jego orientacji, wektora prędkości, za każdym razem przecina to drzewo, ma uszkodzoną krawędź przednią, ale skrzydło pozostaje z samolotem, który jest w stanie odlecieć – wyjaśnił ekspert. Dodał, że opinię oparł nie tylko na symulacji, ale także eksperymentach.
- Jeśli chodzi o krawędź przednią, zrobiliśmy eksperyment w naszym laboratorium, gdzie strzelaliśmy do krawędzi zbudowanego skrzydła z galaretki, aby zobaczyć, czy odkształcenie plastycznego tego skrzydła jest takie samo jak w symulacji numerycznej - powiedział profesor. Podkreślił, że – jeśli żadne dane nie zostały ukryte – miał pełne dane, aby przeprowadzić swoje eksperymenty i wyciągnąć wnioski. – Wiem, że nie zrobiłem błędu, moja praca jest perfekt – ocenił.
eb, pap