Czarne skrzynki Tu-154: dlaczego polski zapis różni się od rosyjskiego?

Czarne skrzynki Tu-154: dlaczego polski zapis różni się od rosyjskiego?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Na pokładzie Tu-154M były urządzenia TAWS i FMS (fot. Wprost) Źródło: Wprost
Polscy śledczy proszą o pomoc amerykańskich producentów urządzeń systemów TAWS i FMS znajdujących się na pokładzie Tu-154M, który rozbił się w Smoleńsku. Strona polska chce wyjaśnić dlaczego sygnały z tych urządzeń zarejestrowane na polskiej czarnej skrzynce ATM różnią się od rosyjskiej wersji tego samego zapisu o dwie sekundy - pisze "Fakt".
TAWS i FMS to urządzenia ostrzegające pilota przed nadmiernym zbliżaniem się do ziemi. Ich producentami są Amerykanie. - Wniosek (o pomoc prawną do strony amerykańskiej) dotyczy uszczegółowienia wyników badań urządzeń TAWS oraz FMS przeprowadzonych w siedzibie ich producenta w Redmond w USA przy udziale przedstawicieli MAK oraz akredytowanego przy MAK polskiego przedstawiciela. Wystąpiła bowiem konieczność uściślenia i uzupełnienia tych badań o informacje związane ze sposobem działania urządzeń TAWS i FMS - przyznaje w rozmowie z "Faktem" płk Zbigniew Rzepa z Naczelnej Prokuratury Wojskowej.

arb, "Fakt"