Wiesław Jedynak, pilot i egzaminator, członek tzw. zespołu Macieja Laska [Zespołu do spraw wyjaśniania opinii publicznej treści informacji i materiałów dotyczących przyczyn i okoliczności katastrofy lotniczej z dnia 10 kwietnia 2010 r. pod Smoleńskiem - red.] podczas konferencji prasowej ocenił, że jedną z przyczyn katastrody były błędy w wyszkoleniu pilotów.
Jedynak wyjaśnił, że szkolenie pilotów 36. Specjalnego Połku Lotnictwa Transportowego było przestarzałe i nie uwzględniało m.in. systemów TAWS, co doprowadziło do przypadków ignorowania jego alarmów
Ponadto, Jedynak wyjaśnił, że wpływ na proces lądowania miało nieprzygotowanie kontolerów lotu ze Smoleńska i brak lotniska zapasowego.
Ekspert tłumaczył również, że w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego nie były wdrażane wnioski z kontroli.
Polskie Radio, ml
Ponadto, Jedynak wyjaśnił, że wpływ na proces lądowania miało nieprzygotowanie kontolerów lotu ze Smoleńska i brak lotniska zapasowego.
Ekspert tłumaczył również, że w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego nie były wdrażane wnioski z kontroli.
Polskie Radio, ml