Rzecznik NFZ: awaria eWUŚ nie utrudnia pacjentom dostępu do świadczeń

Rzecznik NFZ: awaria eWUŚ nie utrudnia pacjentom dostępu do świadczeń

Dodano:   /  Zmieniono: 
Rzecznik NFZ Andrzej Troszyński (fot. TVN24)
- Nasz system informatyczny jest olbrzymi. Obsługuje wszystkich Polaków. Z reguły działa bezawaryjnie. Obecna awaria jest drugą w tym roku - powiedział rzecznik NFZ Andrzej Troszyński.
W Kielcach i Warszawie pojawił się problem z podsystemem zastępowym systemu eWUŚ. Na stronie NFZ pojawił się także komunikat. "Informujemy, że w związku z awarią systemu informatycznego mogą wystąpić m.in. problemy z dostępem do Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) oraz systemu elektronicznego potwierdzania prawa pacjentów do świadczeń (eWUŚ)" - napisano.

- Awaria systemu eWUŚ nie utrudnia pacjentom dostępu do świadczeń. Każdy pacjent ma prawo złożyć oświadczenie o przysługujących mu uprawnieniach. Placówki mają stosowne formularze. Nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z zaplanowanej wizyty - dodał rzecznik NFZ.

ja, TVN24