Sieciowy patent na marzenia. Crowdfunding coraz bardziej podoba się Polakom

Sieciowy patent na marzenia. Crowdfunding coraz bardziej podoba się Polakom

Dodano:   /  Zmieniono: 
Crowdfunding cora popularniejszy w Polsce
Karolina Czarnecka zaśpiewała "Koka, hera, hasz, LSD", a internauci najpierw wyświetlili jej występ na YouTubie 7,5 mln razy, a potem wpłacili na konto dziewczyny 30 tys. zł. Dzięki temu nagra klip i wyda płytę - pisze "Gazeta Wyborcza".
O Czarneckiej zrobiło się głośno po Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. To tam wykonała utwór "Hera, koka, hasz, LSD" - cover piosenki "Heroin and Cocain" zespołu The Tiger Lillies. Studentka trzeciego roku Akademii Teatralnej w Warszawie postanowiła wykorzystać swoje pięć minut i do internetowego hitu nakręcić teledysk. Za pośrednictwem serwisu PolakPotrafi.pl poprosiła o wsparcie - chciała uzbierać 8 tys. zł - podaje  "Gazeta Wyborcza".
Pieniądze udało się uzbierać w ciągu doby. Po tygodniu miała już na koncie 30 tys. zł. Ponadprogramowo zebrane pieniądze dziewczyna wyda na nagranie płyty i recital piosenki aktorskiej.
W Polsce crowdfunding staje się coraz popularniejszy - przede wszystkim dzięki mediom społecznościowym, zwłaszcza Facebookowi.
W styczniu największy i najstarszy w kraju serwis crowdfundingowy PolakPotrafi.pl chwalił się, że z jego pomocą zebrano 1,5 mln zł. Dziś to już 3 mln zł. Do zrzutek przyłączyło się niemal 40 tys. osób, a zrealizować udało się prawie 900 projektów.
 "Gazeta Wyborcza"