Planowo pociąg Pendolino miał łączyć duże ośrodki miejskie i poruszać się z prędkością 220 km/h, jednak prawdopodobnie rzadko będzie osiągał prędkość powyżej 160 km/h i zatrzyma się na co najmniej 19 stacjach.
Projekt rozkładu dla Pendolino jest już gotowy i ma wejść w życie w połowie grudnia, jednak kolejne miasta, takie jak Działdowo, Mława, czy Ciechanów, zgłaszają pretensje do rozkładu. - Mieszkańcy regionu ciechanowskiego, który jest oddalony od Warszawy o około 100 km, zostali odcięci od nowoczesnej kolei – powiedział senator PiS, Jan Maria Jackowski. – Dlaczego Pendolino ma się zatrzymać w Tczewie, który ma znacznie mniejszy potencjał demograficzny i jest oddalony od Gdańska zaledwie o 30 km? – dodał. Senator planuje zorganizowanie petycji w tej sprawie.
– Zgodnie z planowanym nowym rozkładem jazdy 2014/2015 w Ciechanowie ma się zatrzymywać 11 par pociągów EIC i TLK. Dzisiaj mamy do dyspozycji trzy takie połączenia, czyli będzie poprawa – powiedziała Ewa Blankiewicz z ciechanowskiego ratusza. Samorząd miasta chce jednak, aby na stacji zatrzymywał się również pociąg Pendolino, ponieważ wydłużenie jego podróży o pięć minut jest według nich słabym argumentem na to, aby tak miał nie być.
O Pendolino walczą też miejscowości takie jak Zawiercie, Łódź, Lublin, czy Gliwice, a postój pociągu raz w ciągu doby "wylobbował" sobie Lubliniec.
- Nowe składy mają w jak najkrótszym czasie łączyć duże ośrodki miejskie. Nie ma możliwości zatrzymywania na każdej stacji obsługiwanej dziś przez pociągi TLK - odpowiada na zarzuty Beata Czemerajda z PKP Intercity.