PeKiN atrakcją turystyczną?

PeKiN atrakcją turystyczną?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Pałac Kultury i Nauki w maju 2004 r. ma zostać "opakowany" w złotą tkaninę. Władze miasta liczą, że w tym opakowaniu będzie on bardziej "strawny" nie tylko dla warszawiaków.
"Pakowanie pałacu" ma zostać połączone z promocją Unii Europejskiej. Na tkaninie zostaną namalowane symbole krajów członkowskich UE - np. włoskie Koloseum. Na terenach otaczających PKiN zostanie zorganizowany piknik, na którym będzie można spróbować regionalnej kuchni. Głównym celem przedsięwzięcia jest jednak promocja Warszawy i ściągnięcie do stolicy turystów. Władze miasta liczą, że PKiN stanie się atrakcją turystyczną. Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Alex Kloszewski, jeden z  założycieli fundacji Warsaw Destination Alliance, która zajmuje się promocją stolicy. Wybrano już agencję, która przygotuje kampanię reklamową projektu - poinformowała Joanna Blicharska z fundacji WDA. Przetarg wygrała agencja Henyo Behrendt.

Kampania reklamowa ma być prowadzona w mediach krajowych i  zagranicznych. Trwają rozmowy z mediami grupy AOL Time Warner -  tygodnikiem Time i telewizją CNN - poinformował portal Biznes Polska. Pierwsze reklamy telewizyjne i prasowe mają pojawić się w połowie stycznia 2004 roku.

Pomysłodawcy wzorowali się zapewne na innych tego typu projektach. Na przykład w 1995 roku w Niemczech artyści Christo i Jeanne-Claude opakowali budynek Reichstagu. Obejrzało go w tym czasie około 5 milionów turystów. "Projekty Christo wywołują odświętne przeżywanie zasłoniętych obiektów, co uwalnia je od ich historyczności" - napisał wówczas Angeł Angełow, znawca sztuki i krytyk kultury, w swojej książce "Konkretne utopie. Projekty Christo".

Wielu warszawiaków zapewne z entuzjazmem przyjmie zasłonięcie - choćby na krótko -  pałacu, uważanego za architektonicznego potworka.

em, pap