Kampania reklamowa ma być prowadzona w mediach krajowych i zagranicznych. Trwają rozmowy z mediami grupy AOL Time Warner - tygodnikiem Time i telewizją CNN - poinformował portal Biznes Polska. Pierwsze reklamy telewizyjne i prasowe mają pojawić się w połowie stycznia 2004 roku.
Pomysłodawcy wzorowali się zapewne na innych tego typu projektach. Na przykład w 1995 roku w Niemczech artyści Christo i Jeanne-Claude opakowali budynek Reichstagu. Obejrzało go w tym czasie około 5 milionów turystów. "Projekty Christo wywołują odświętne przeżywanie zasłoniętych obiektów, co uwalnia je od ich historyczności" - napisał wówczas Angeł Angełow, znawca sztuki i krytyk kultury, w swojej książce "Konkretne utopie. Projekty Christo".
Wielu warszawiaków zapewne z entuzjazmem przyjmie zasłonięcie - choćby na krótko - pałacu, uważanego za architektonicznego potworka.
em, pap