Zdjęcie ofiary ZOMO w reklamie wódki. "Solidarność" zawiadamia prokuraturę

Zdjęcie ofiary ZOMO w reklamie wódki. "Solidarność" zawiadamia prokuraturę

(fot. Facebook)
Producent wódki Extra Żytnia do reklamy wykorzystał zdjęcie śmiertelnie postrzelonego podczas demonstracji "Solidarności" w Lublinie Michała Adamowicza. IPN w odpowiedzi wysłał producentowi linki z materiałami edukacyjnymi, a "Solidarność" wyraziła oburzenie.
Słynne zdjęcie Krzysztofa Raczkowiaka pojawiło się na profilu producenta wódki Extra Żytnia na jednym z portali społecznościowych. Widniał pod nim napis: Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią. Obok znajdował się również opis "gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?".

W odpowiedzi na oburzenie internautów, na portalu pojawiło się oświadczenie "zespołu Extra Żytniej". "W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją. Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości" - czytamy.

Materiały edukacyjne dla właścicieli marki Żytnia

Publikacja poruszyła Instytut Pamięci Narodowej. Andrzej Arseniuk, rzecznik IPN poinformował w rozmowie z TVN24, że do właścicieli marki Żytnia wysłano zestaw linków odsyłających do materiałów edukacyjnych. - Wysłano też oficjalne pismo wyrażające oburzenie z powodu tego, co się stało - dodał.

"Chamstwo, czarny PR"

Bogdan Orłowski z "Solidarności" stwierdził, że "to chamstwo, czarny PR i manifest reklamowy robiony na ludzkiej śmierci". - Zabawili się naszą rzeczywistością i bólem - mówił.

"Solidarność" zapowiedziała, iż sprawę skieruje do prokuratury. - Nie ma akceptacji dla profanacji oraz nieetycznego i niemoralnego bezczeszczenia pamięci Michała Adamowicza oraz pozostałych zastrzelonych i rannych tego tragicznego w skutkach dnia Zbrodni Lubińskiej - napisano w uchwalonym stanowisku zarządu regionu NSZZ "Solidarność" Zagłębie Miedziowe.

TVN24

Czytaj także

 14
  • nunulek IP
    Niech szczyl-redahtór,wróci do funkcji gońca.Będzie uradowany,bo to zawsze bliżej pizzy...
    • Avanti IP
      Kto prowokuje i beszczesci ,,historie?
      To celowe dzialanie.Podac o odszkodowanie i to wysokie dla rodziny zmarlego i pozostalych osob jak rowniez autora ktory zrobil to zdjecie!Jak zaplaca odszkodowania (oszacowane w setkach milonow)to tfu firma reklamowa i firma zamawiajaca reklameZROZUMIE,ZROZUMIEJA i inni na przyszlosc i wezma odpowiedzialnosc za slowo,uczynek....
      • Mralek IP
        Z przykrością stwierdzam, że Państwa wiedza jest na podobnym poziomie co twórców tej "reklamy". Zdjęcie dotyczy wydarzeń w LUBINIE a nie Lublinie jak Państwo napisaliście. Wstyd!
        • Cyborg IP
          Rośnie właśnie młode pokolenie debili z agencji reklamowych. Pokolenie sukcesu PO!
          • azazis IP
            reklama z pewnością przyniesie odwrotny skutek od zakładanego, przejdzie do historii jako przykład kampanii reklamowej co zatopiła firmę