Sąd zakazał emisji spotu PO

Sąd zakazał emisji spotu PO

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał Komitetowi Wyborczemu PO przeproszenie PiS za rozpowszechnianie spotu wyborczego o nazwie "Lodówka - oszukali".
Sąd nakazał też dokonanie sprostowania do 23 listopada nieprawdziwych informacji zawartych w spocie na antenie: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, w formie płatnego ogłoszenia oraz umieszczenia sprostowania na stronie internetowej PO. Platforma ma też wpłacić na rzecz Caritas Polska 10 tys. zł.

Platforma ma wyemitować w TVP1, TVP2, TVN i Polsacie przeprosiny następującej treści: "Komitet Wyborczy PO przeprasza PiS za opublikowanie spotu wyborczego zawierającego nieprawdziwe informacje i mającego na celu poniżenie PiS w oczach wyborców".

W 30-sekundowym spocie wykorzystano fragmenty telewizyjnego wystąpienia premiera Jarosława Kaczyńskiego, który mówi, że "sytuacja w naszym kraju poprawia się", a rok 2006 "to najlepszy rok ostatniego siedemnastolecia".

Z tymi słowami premiera zestawiono informacje o podwyżkach cen m.in. gazu, energii elektrycznej, ziemniaków, marchewki, mleka, mąki i cebuli. Na koniec, gdy pokazywany jest premier, na ekranie pojawia się czerwony napis "oszukali".

PiS argumentował, że jego partia zweryfikowała w GUS-ie dane o wysokości podwyżek przedstawione w spocie PO. Z danych GUS wynika, że PO podała nieprawdziwe dane dotyczące cen ziemniaków, cebuli, marchwi, mąki, jabłek, kawy, mleka, oleju rzepakowego - podwyżki cen tych produktów były mniejsze niż mówi Platforma.

PO tłumaczy, że przytoczyła dane za "Gazetą Wyborczą" i zaznacza, że w spocie wyraźnie zaznaczono źródło pochodzenia danych

pap, ss, ab
 0

Czytaj także