Alicja Węgorzewska znów wystąpi na warszawskiej scenie operowej
Artykuł sponsorowany

Alicja Węgorzewska znów wystąpi na warszawskiej scenie operowej

Alicja Węgorzewska w roli Maria de Buenos Aires
Alicja Węgorzewska w roli Maria de Buenos Aires Źródło:Materiały prasowe
Wybitną mezzosopranistkę Alicję Wegorzewską będzie można obejrzeć już w październiku w kilku tytułach Warszawskiej Opery Kameralnej.

Po przerwie na warszawskie afisze wróciła „María de Buenos Aires”, spektakl, w którym Alicja Węgorzewska stworzyła rolę nie do zapomnienia, dowód jej charyzmy, doskonałego warsztatu, perfekcjonizmu.

Pasja, miłość, pożądanie, słabość, zniewalający rytm, zmysłowy taniec – to wszystko można odnaleźć w „Maríi de Buenos Aires”. Tango operita Astora Piazzolli z librettem Horacio Ferrera jest historią o tym, co dzieje się między narodzinami i śmiercią głównej bohaterki, opowieścią o jej świecie, pełnym piękna i zła, czystości i zgorszenia. Spektakl opowiada o determinacji Maríi, jej wrażliwości, sile.A ona sama przypomina Buenos Aires – miasto, w którym piękno miesza się z trudną historią, pełną bolesnych wydarzeń.

Galeria:
Maria de Bienos Aires

Ferrer połączył w swoim libretcie miejski slang, poezję, ludową pobożność.

A przede wszystkim stworzył obraz niezwykłej kobiety. Alicja Węgorzewska w tej roli oddaje piękno Maríi, jej miłość do życia, ale też ból, smutek.

Spektakl wyreżyserował Michał Znaniecki, kierownictwo muzyczne sprawuje znawca tango nuevo Hadrian Tabęcki, zaś muzykę Piazzolli wykonuje zespół Tango Attack – formacja, specjalizująca się we wszystkich stylach tanga.

To tylko jedna z ważnych ról, w jakich w najbliższych tygodniach będzie można obejrzeć Alicję Węgorzewską. Na scenę Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej wraca też „Tango z Plácido Domingo Jr”., a 23 października odbędzie się wyjątkowe wydarzenie – czytanie performatywne dramatu „Matka” Stanisława Ignacego Witkiewicza w adaptacji i inscenizacji Jakuba Przebindowskiego.

Po niemal stu latach od powstania sztuki – czyli od 1924 roku – Janinę Węgorzewską ze sztuki Witkacego zagra artystka o tym samym nazwisku.

W tej realizacji wezmą też udział inne gwiazdy – wśród aktorów: Krystyna Tkacz, Natalia Sikora, Rafał Zawierucha, Marek Siudym, a gościnnie – Kayah.

Mimo trwającej pandemii, Warszawska Opera Kameralna prezentuje bardzo bogaty repertuar, pełen nowych cykli koncertów, premier, wydarzeń specjalnych.

Dyrektor opery Alicja Węgorzewska jako artystka przeżywa jeden z najlepszych momentów swojej kariery, czego dowodem są prestiżowe nagrody. W sierpniu w Sorento odebrała nagrodę Tribute a Caruso, za promowanie i propagowanie włoskiej kultury w Polsce a we wrześniu Women in Cinema Award, wręczona podczas 77. Festiwalu Filmowego w Wenecji, za zaangażowanie w kreowanie zmian w swojej twórczości i wpływanie na pozycję kobiet w środowisku artystycznym i w społeczeństwie.

Spektakle WOK w październiku z udziałem Alicji Węgorzewskiej

„María de Buenos Aires” Astora Piazzolli, reżyseria: Michał Znaniecki, Basen Artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej, od 1 do 3 października, od 8 do 10 października – o 19.00; 11 października – o 18.00

„Tango z Plácido Domingo Jr”., dramaturgia i reżyseria: Michał Znaniecki, Basen Artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej, 16 i 17 października o 19.00

„Matka” Stanisława Ignacego Witkiewicza, czytanie performatywne w adaptacji i inscenizacji Jakuba Przebindowskiego, Basen Artystyczny Warszawskiej Opery Kameralnej, 23 października o 19.00

Źródło: Opera Kameralna