Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne na święta – pozycje wydawnicze, które sprawdzą się jako prezent gwiazdkowy dla przedsiębiorcy (i nie tylko)
Artykuł sponsorowany

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne na święta – pozycje wydawnicze, które sprawdzą się jako prezent gwiazdkowy dla przedsiębiorcy (i nie tylko)

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne na święta
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne na świętaŹródło:Materiały partnera
Święta coraz bliżej, a sezon na zastanawianie się, co komu dać w prezencie gwiazdkowym, oficjalnie się rozpoczął. Sytuacja dodatkowo się komplikuje, gdy chcemy wręczyć podarunek osobie, z którą łączy nas relacja formalna. Z pomocą przychodzi Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne – z kilkoma przyjemnymi, lecz wciąż merytorycznymi pozycjami, które na pewno sprawdzą się jako prezent.

Gospodarka w skali makro…

Świetną propozycją dla biznesmenów oraz wszystkich osób zainteresowanych ekonomią będzie Zaskakujący kapitalizm. Miraże ekonomii XXI wieku Andrzeja Sopoćki. Autor porusza w książce problemy rozwarstwienia społecznego i osłabienia klasy średniej, ich przyczyn upatruje między innymi w sekutyzacji, globalizacji i cyfryzacji świata, które mają bezpośredni wpływ na poziom bezrobocia. Sopoćko zwraca uwagę na potrzebę nieustannej rewizji świata oraz wskazuje na konieczność reagowania na zachodzące w społeczeństwie zmiany – Jeżeli procesy są nieuchronne, nie należy ich zwalczać, tylko wychodzić im naprzeciw. Mam na myśli m.in. zapobieganie poczuciu wykluczenia w kontekście nierówności społecznych ­– mówi autor. Książka jest próbą uchwycenia gospodarki jako zjawiska istniejącego w procesie, ulegającego ciągłym zmianom. – Kiedyś kluczowymi podmiotami były rynki i instytucje finansowe, dzisiaj wygląda to inaczej, wpływ na gospodarkę mają również na przykład firmy reprezentujące nowe technologie – dodaje. Andrzej Sopoćko w swojej książce zachęca do postrzegania gospodarki jako zjawiska dynamicznego, któremu powinniśmy się przyglądać w sposób krytyczny.

Inną książką, która pozwala spojrzeć na procesy gospodarcze z dystansu, jest W stronę rynku. Wybór publicystyki ekonomicznej z przełomu lat 80. I 90. XX wieku Dariusza Rosatiego. Impulsem do wydania zbioru stała się trzydziesta rocznica wdrożenia w Polsce programu transformacji, której skutkiem było pożegnanie scentralizowanego socjalizmu i przebudowa gospodarki w kierunku systemu wolnorynkowego. Książka zawiera chronologicznie ułożony wybór tekstów odzwierciedlających ewolucję poglądów w dziedzinie gospodarki i polityki makroekonomicznej, jaka zachodziła w Polsce w latach 1986–1993. Czytanie wybranych przez Rosatiego artykułów z perspektywy roku 2020 stwarza przestrzeń do namysłu.

…i mikro (bonus dla fanów sportu)

Jeśli osoba, której chcemy zrobić prezent, dopiero buduje swój biznes, świetną propozycją będzie książka Moniki Skorek Społeczność wokół marki. Geneza. Koncepcja. Badania. Zwracanie uwagi na to, co kupują ludzie wokół nas, nie jest zjawiskiem nowym – z oczywistych względów kiedyś większy wpływ wywierały na nas społeczności lokalne, obecnie, dzięki mediom cyfrowym, grupy skupione wokół konkretnych firm mają charakter globalny. Monika Skorek w swojej książce przedstawia mechanizm powstawania takiej społeczności oraz korzyści płynące z działań w tym zakresie na przykładzie badań prowadzonych wśród fanów Legii Warszawa. Autorka pokazuje niuanse kreowania lojalności wobec marki w odniesieniu do rynku sportowego.

Dla miłośników podróży

Świetną propozycją dla osób, które długie zimowe wieczory najchętniej spędzałyby na rozmyślaniach o podróży wśród fal będzie Morska turystyka żeglarska Leszka Butowskiego. Monografia ta w sposób kompleksowy porządkuje wiedzę o żeglarstwie morskim – autor opisuje historię całego zjawiska, prezentuje różne aspekty rozwoju morskiej turystyki żeglarskiej, charakteryzuje również akweny, w których ma ona szczególnie dobre warunku rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem Morza Bałtyckiego. Uwaga! Zdarza się, że czytelnicy pod wpływem lektury postanawiają marzenia o morskiej żegludze wcielić w życie – jeśli tak się zdarzy, w książce Butowskiego znajdziecie pomocne informacje na temat żeglarstwa krajowego oraz wskazówki techniczne dotyczące sprzętu. W ostatnim rozdziale natomiast przeczytacie o certyfikatach morskiej żeglugi, dzięki którym zdobędziecie uprawnienia niezbędne do wyruszenia w podróż.

Dla foodies i fanów gotowania – z nutką tradycji

Co zrobić, jeśli biznesmen, którego chcecie obdarować, w wolnym czasie lubi gotować? Mamy propozycję i na taką ewentualność – świetnym prezentem będzie kultowa (oraz bardzo merytoryczna!) pozycja PWE – Kuchnia polska. Ta książka od pokoleń gości w polskich domach, ceniona jest zarówno przez profesjonalnych szefów kuchni, jak i amatorów gotowania. Pierwsze wydanie Kuchni polskiej ukazało się w 1954 roku, od tamtego czasu pojawiło się aż czterdzieści siedem reedycji.

Czym tłumaczyć fenomen Kuchni polskiej? Przede wszystkim pozycja ta oznacza ponad 700 stron rzetelnej wiedzy kucharskiej – z książki nauczymy się podstaw wiedzy kulinarnej (jak utrzeć majonez, czym się różni ciasto kruche od półkruchego, z czego składają się podstawowe sosy) oraz klasycznych dań nie tylko kuchni polskiej, lecz także francuskiej czy angielskiej – i to na każdą okazję. Wszystkie przepisy są sprawdzone przez autorów i doprowadzone do perfekcji, nad reedycjami pracował również Instytut Żywności i Żywienia, aby potrawy prezentowane w książce były zgodne z aktualną wiedzą z zakresu dietetyki.

Nie sposób jednak ograniczyć Kuchni polskiej do kompendium wiedzy – książka ta bowiem zabiera nas przede wszystkim w podróż w czasie – do lat, kiedy wydanie książki kucharskiej było projektem państwowym, mającym na celu ukształtowanie tożsamości i upodobań kulinarnych Polaków wkraczających w nową socjalistyczną rzeczywistość. Przygotowanie publikacji powierzono prof. Stanisławowi Bergerowi z Państwowego Zakładu Higieny. Berger jednak z gotowaniem niewiele miał wspólnego, zdołał tylko napisać wstęp i fragment o ogólnych zasadach żywienia. Cenną zawartość Kuchni polskiej zawdzięczamy Helenie Kulzowej-Hawliczkowej, dyplomowanej nauczycielce gospodarstwa domowego, zapamiętanej w Wydawnictwie jako autorkę rzetelną i nieustępliwą. Kulzowa-Hawliczkowa była zwolenniczką kuchni wysokokalorycznej (co można wiązać z tym, że była żoną górnika i uważała, że posiłki powinny być odpowiednie dla osób pracujących fizycznie), jednak w najnowszych wydaniach przepisy są dość mocno odchudzone z tłuszczu oraz mają podaną wartość energetyczną.

Co ciekawe, zgodnie ze standardami panującymi w latach 50. Kuchnia polska przeszła również przez ręce cenzora, który uznał za nieodpowiednie używanie w książce słowa „pieprzyć” – z uzasadnieniem, że może się ono dwuznacznie kojarzyć i kierować myśli czytelników w nieodpowiednią stronę. Wszystkie te określenia zostały więc w książce zamienione na eleganckie, choć wątpliwe językowo „dodać pieprzu do smaku”.

Kuchnia polska to książka kultowa, wydana z niezwykłą precyzją – od lat uważana jest za pozycję obowiązkową w kuchni. Będzie doskonałym prezentem zarówno dla fanów gotowania, jak i tych, którzy dopiero zaczynają szlifować swój warsztat – niezależnie od wieku.

Wszystkie wymienione pozycje dostępne są w sklepie online Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego:

A. Sopoćko, Zaskakujący kapitalizm. Miraże ekonomii XXI wieku

D. Rosati, W stronę rynku. Wybór publicystyki ekonomicznej z przełomu lat 80. I 90. XX wieku

M. Skorek, Społeczność wokół marki. Geneza. Koncepcja. Badania

L. Butowski, Morska turystyka żeglarska

Kuchnia polska pod red. S. Bergera

Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. (PWE) specjalizuje się w wydawaniu podręczników akademickich i specjalistycznych publikacji z dziedziny ekonomii, zarządzania, finansów, prawa, rachunkowości, bankowości, marketingu, logistyki, statystyki i metod ilościowych, geografii, turystyki i innych. PWE stawia sobie za cel posiadanie bogatej oferty tytułowej, z której w każdej chwili wybierze coś dla siebie student, wykładowca, menedżer, przedsiębiorca czy inwestor giełdowy. Autorami książek są najwybitniejsi polscy ekonomiści — przedstawiciele nauki i praktyki gospodarczej. W programie wydawniczym Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego znajdują się też polskie tłumaczenia znanych tytułów literatury światowej. PWE jest również wydawcą czasopism specjalistycznych: „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, „Marketing i Rynek”, „Praca i Zabezpieczenie Społeczne”, „Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego”. Czasopisma docierają do środowisk zawodowych i akademickich z najnowszymi koncepcjami i praktycznym ich zastosowaniem.

Źródło: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne