Jak Violetta Villas zmarnowała nieprzeciętny talent. Nowa biografia artystki

Jak Violetta Villas zmarnowała nieprzeciętny talent. Nowa biografia artystki

Dodano:   /  Zmieniono: 
Książka "Villas. Nic przecież nie mam do ukrycia" Izy Michalewicz i Jerzego Danilewicza to poruszająca, a chwilami nawet wstrząsająca historia gwiazdy polskich i amerykańskich estrad. - Prawda o niej okazała się ciekawsza od mitu" - zapewnia Iza Michalewicz.

Wybujała wyobraźnia, egocentryzm, chorobliwa zazdrość, trudne relacje z synem i rodziną, sukces w Stanach Zjednoczonych, współpraca z SB, uzależnienia i w końcu samotność piosenkarki, którą można określić mianem jednego z najbardziej zmarnowanych talentów w Polsce - nieznane dotąd szczegóły z życia Czesławy Cieślak, znanej jako Violetta Villas, po raz pierwszy ujrzały światło dzienne.

- Napisaliśmy o Violetcie dramat w dwudziestu aktach, rozbierając na części pierwsze całe jej życie. Okazała sie postacią niezwykle plastyczną, barwną i pełną sprzeczności. Człowiekiem, który obdarzony wielkim, niepospolitym talentem, nie był w stanie dźwignąć własnej kariery - powiedziała Iza Michalewicz, współautorka książki.

Biografia jest próbą odpowiedzi na pytanie, dlaczego Violetta Villas, jeden z największych talentów wokalnych w Polsce, nie zrobiła kariery na miarę swych możliwości i ostatnie lata życia spędza w samotności, ubóstwie i atmosferze skandalu.

- Rozmawialiśmy z członkami jej rodziny, znajomymi z różnych okresów życia, przyjaciółmi i wrogami. Dotarliśmy do nieznanych, często szokujących faktów, zweryfikowaliśmy wiele mitów i legend, jakie artystka roztaczała wokół siebie. Często była to zasłona dymna, za którą Villas ukrywała swoją drugą twarz - komentuje Jerzy Danilewicz, współautor książki. Jednym z powracających wątków w biografii Villas są jej związki z mężczyznami. Autorzy książki dotarli do Janusza Ekierta, okazuje się - jedynej prawdziwej miłości gwiazdy.

Violetta Villas, a właściwie Czesława Maria Cieślak, swoją karierę artystyczną piosenkarki estradowej, ale także śpiewaczki operowej i operetkowej, aktorki, kompozytorki i autorki tekstów rozpoczynała na początku lat 60. XX wieku. Jej głos charakteryzowany jest jako sopran koloraturowy o rozszerzonej skali, obejmującej 4 oktawy. Do jej największych przebojów należą utwory "Oczy czarne", "Szczęście", "Pocałunek ognia" oraz "List do Matki".

em