Pierwsza elektryczna Skoda różni się sporo od dobrze znanego wszystkim Polakom Citigo w klasycznej wersji z napędem spalinowym. Z przodu samochód otrzymał m.in. przeprojektowany zderzak oraz „wypełnioną” atrapę chłodnicy w kolorze nadwozia.
Przednionapędowa Skoda Citigo-e iV posiada silnik o mocy 61 kW (83 KM). Maksymalny moment obrotowy (210 Nm) jest dostępny natychmiast od momentu ruszenia samochodu z miejsca, jak we wszystkich samochodach elektrycznych. Według wstępnych danych fabrycznych, Skoda Citigo-e iV zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w czasie około 12,5 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.
Galeria:
Skoda Citigo iV
Z informacji przekazanych przez generalnego importera wynika, że elektryczna Citigo będzie dostępna w Polsce na początku 2020 roku. Cennik na razie nie został ujawniony, podobnie jak zasięg i więcej danych technicznych.
Citigo prawdopodobnie będzie jednym z najtańszych samochodów elektrycznych na polskim rynku, obok Opla Corsy-e, którego cennik już ogłoszono oraz Smartów, które decyzją szefostwa marki w Polsce dostępne będą wyłącznie jako elektryki.
Czytaj też:
Czy Corsa na prąd będzie najtańszym elektrykiem na rynku?