Jutro otwarcie nowego odcinka „zakopianki”. Będzie szybciej

Jutro otwarcie nowego odcinka „zakopianki”. Będzie szybciej

Nowy odcinek drogi krajowej S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój
Nowy odcinek drogi krajowej S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój / Źródło: GDDKiA
W sobotę, 28 września, pierwsi kierowcy pojadą drogą ekspresową S7 od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju i dalej dwujezdniową drogą główną przyspieszoną do Chabówki. To wyjątkowo malownicza trasa z widokami na góry, w tym Tatry. Jest to pierwszy z trzech odcinków budowanej S7 na południe od Krakowa, od Lubnia do Rabki Zdroju, który zostanie oddany do użytku.

Z ponad 6-kilometrowego odcinka od Skomielnej Białej do Chabówki ponad jedna trzecia, czyli ok. 2,3 km, poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich siedemnaście, w tym najdłuższy i najwyższy, liczący kilometr długości i 50 m wysokości oraz cztery małe obiekty przy węźle Skomielna.

Z tego węzła poprowadzono zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz, do drogi krajowej nr 28 oraz do starego przebiegu DK7. Z kolejnego węzła, Zabornia, zjechać można na DK47 w kierunku Nowego Targu i Zakopanego oraz na DK7 do Chyżnego i granicy państwa ze Słowacją. Pod wiaduktami węzła Skomielna zlokalizowano obwód utrzymania drogi ekspresowej. Na Zbójeckiej Górze powstało miejsce obsługi podróżnych MOP.

Odcinek S7 Skomielna Biała – Radka Zdrój oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki budowała włoska firma Salini Impregilo z Mediolanu. Koszt inwestycji wyniósł ok. 615 mln zł.

S7 Lubień – Rabka Zdrój i DK47 Rabka Zdrój – Chabówka

GDDKiA przypomina, że liczący ok. 16,7 km fragment trasy (w tym 15,83 km drogi ekspresowej) podzielony został na trzy odcinki realizacyjne: Lubień – Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała oraz Skomielna Biała – Rabka Zdrój. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany został dwujezdniowy fragment DK47 do Chabówki i tam włączony został do istniejącego już dwujezdniowego Chabówka – Rdzawka. Na całym tym odcinku powstanie w sumie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady) oraz dwukomorowy tunel o długości 2,06 km.

Od soboty 28 września kierowcy będą mieć do dyspozycji ostatni odcinek, od Skomielnej Białej do Chabówki. Jeszcze w tym roku GDDKiAudostępni do ruchu 7,6-kilometrowy odcinek Lubień – Naprawa z tymczasowym włączeniem do starej DK7, który będzie omijać budowę tunelu.

Ostatnim odcinkiem, Naprawa – Skomielna Biała o długości ok. 3 km, kierowcy pojadą w 2021 r. po zakończeniu budowy dwukomorowego tunelu o długości każdej nitki ok. 2,06 km.

Czytaj także:
GDDKiA do końca 2022 roku zorganizuje przetargi na budowę ponad 2,1 tys. km nowych dróg

Źródło: GDDKiA

Czytaj także

 1