Jaki jest nowy Volkswagen Golf? Szczegóły modelu ósmej generacji

Jaki jest nowy Volkswagen Golf? Szczegóły modelu ósmej generacji

Volkswagen Golf 8 generacji
Volkswagen Golf 8 generacji / Źródło: VW
Z zewnątrz to wciąż Golf, nie ma rewolucji. Jednak w środku samochód jest bardziej inteligentny i lepiej skomunikowany ze światem niż jakikolwiek inny popularny kompakt na rynku. Można go też wybrać w jednej z pięciu wersji hybrydowych. Oto szczegóły nowego modelu.

Volkswagen Golf 8 generacji
Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych układów napędowych Golfa ósmej generacji. To trzy układy eTSI i dwa hybrydowe typu plug-in. Volkswagen oferuje miękką hybrydę eTSI w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji hybryda plug-in uzyskuje moc 204 KM, z kolei sportowa wersja w modelu GTE 245 KM. Nowy samochód będzie oferowany w czterech pakietach wyposażenia. To Golf, Life i Style zamiast Trendline, Comfortline i Highline. Z kolei nowa wersja R-Line zastępuje pakiet R oferowany do poprzedniego Golfa.

Volkswagen Golf 8 generacji
Golf ósmej generacji nie będzie samochodem elektrycznym, bo tę rolę w koncernie wziął na siebie model ID.3. Jednak Golf oferowany jest z całym mnóstwem układów napędowych, z benzynowymi silnikami TSI, dieslowskimi TDI, eTSI (miękkie hybrydy) i hybrydami typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa.

Volkswagen Golf 8 generacji
To brzmi bardziej jak opis komputera, a nie samochodu, ale systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit (OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dzięki połączeniu online system nawigacji może działać aktywnie i na przykład dostarczać automatycznie informacje na temat ciekawych miejsc pojawiających się wzdłuż trasy przejazdu. Na niespotykanym dotąd w tej klasy samochodach są też systemy wsparcia kierowcy. Weźmy zastosowany po raz pierwszy w kompaktowym modelu system Travel Assist. Golf może poruszać się po autostradzie półautomatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu, ani hamować.

Volkswagen Golf 8 generacji
Jeśli komuś wydaje się jednak, że nic nie zmieniono, to jest w błędzie, a na podajemy dowód twarde dane. Powierzchnia czołowa nowego modelu została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx spadł z 0,3 do 0,275. Skutek to mniejsze zużycie paliwa, ale także cisza w środku. Golf i rewolucja to oksymoron, ale wewnątrz właśnie o rewolucji możemy mówić. Volkswagen postawił na łączność ze światem i ultranowoczesność. Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się, tworząc jeden cyfrowy kokpit. To po prostu multimedialne centrum sterowania. Informacje wyświetlane są na wyświetlaczu head-up, jest możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych oraz aplikacji Alexa. Obsługa jest naturalna i intuicyjna.

Volkswagen Golf 8 generacji
Z zewnątrz Golfa nie zmieniono za bardzo, bo przestałby być ikoną. Od swojego debiutu 45 lat temu Golf zawsze wyróżniał się przede wszystkim funkcjonalnością, a stylistycznie prostotą linii i precyzją wykonania. Ósma generacja ma typowy dla Golfów szeroki tylny słupek dachowy C, zwarty tył oraz wąską osłonę chłodnicy. Jeśli nowy model coś wyróżnia, to najbardziej charakterystyczny kształt diod.

Volkswagen Golf 8 generacji
Weźmy długo wieszczoną komunikację auta ze światem. Ósmy Golf to pierwszy model marki, który za pośrednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorową inteligencję w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestników o ewentualnych zagrożeniach. Z drugiej strony, to wciąż „samochód dla ludu”. Bardzo wzbogacono wyposażenie seryjne Golfa. Już w podstawowej wersji są dostępne takie rozwiązania jak system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, nowy system zwiększający bezpieczeństwo podczas skręcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z tyłu.

Volkswagen Golf 8 generacji
Golfa sprzedano dotąd na całym świecie w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy. Mieliśmy okazję zapoznać się z modelem ósmej generacji. Nowości jest naprawdę sporo, a każda kolejna robi wrażenie. I udowadnia, że Volkswagen nie zamierza pozwolić, by Golf stracił tytuł „króla kompaktów”.
Czytaj także:
Top 30 ulubionych aut Kowalskiego. Dacia Duster zdetronizowana
Czytaj także:
Jest cennik nowego VW Transportera i Multivana

Źródło: VW

Czytaj także

 0