450 koni i 3,9 s do setki w nowym Audi RS 5 Coupé/Sportback

450 koni i 3,9 s do setki w nowym Audi RS 5 Coupé/Sportback

Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback
Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback / Źródło: Audi
Audi RS 5 Coupé oraz RS 5 Sportback przeszły odmładzający lifting. Z zewnątrz dostały nowe detale, a w środku spory update wnętrza, które stało się nowocześniejsze. Silnik V6 biturbo ma moc 450 KM i wytwarza 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback
Standardowo montowany jest system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select, który oprócz znanych trybów Comfort, Auto i Dynamic, ma wspomniane dwa nowe tryby: RS1 i RS2. Te ostatnie zależne są od osobistych preferencji kierowcy. Odmłodzone Audi RS 5 wyposażone jest standardowo w felgi 19-calowe. Nowe felgi 20-calowe dostępne są na życzenie.

Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback
Obie wersje RS 5 standardowo wyposażone są w twarde zawieszenie RS Sport. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie RS Sport Plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy DRC oraz z kontrolą stabilizacji nadwozia. Zawieszenie to bazuje na stalowych sprężynach oraz na regulowanych w trzech stopniach amortyzatorach.

Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback
Za moc odpowiada silnik 2.9 TFSI biturbo V6, który wytwarza 450 KM i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1900 obr./min. Obie wersje modelowe od 0 do 100 km/h przyspieszają w 3,9 sekundy i na żądanie mogą rozpędzić się do 280 km/h. Biegi zmienia ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia Tiptronic, która przenosi moc silnika wprost do stałego napędu na cztery koła Quattro. Kierowca może samodzielnie zmieniać biegi przy pomocy nowych, teraz większych, aluminiowych manetek przy kierownicy.

Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback
Obsługa koncentruje się wokół 10,1-calowego ekranu MMI. Ekran z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej zwrócony jest delikatnie w stronę kierowcy. Najwyższy z dostępnych MMI Navigation Plus pokazuje temperaturę układu napędowego, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, pracę mechanizmu różnicowego Quattro Sport oraz ciśnienie i temperaturę opon. Opcjonalnie dostępny jest wirtualny kokpit z ekranem 12,3 cala. Do sportowej jazdy służy przycisk RS Mode na kierownicy. Kierowca może wybrać jeden z dwóch zindywidualizowanych trybów RS.

Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback
Jeszcze większe zmiany zaszły w środku. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie w całości skórą. Pakiet stylistyczny RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest również dostępny na życzenie. Niektóre elementy wnętrza: kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan, pokryte są Alcantarą z czerwonymi lub szarymi, kontrastowymi przeszyciami.

Audi RS 5 Coupé/Audi RS 5 Sportback
W nowych modelach osłona chłodnicy Singleframe stała się szersza i bardziej płaska. Nawiązuje ona do stylistyki „większych braci” – RS 6 i RS 7. Otwory wentylacyjne nad grillem przypominają re z klasycznego Audi Sport Quattro z 1984 roku. Nadkola są szersze o 40 milimetrów. Auto ma opcjonalne, diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem, które posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5. Z kolei duże, mocno wyprofilowane wloty powietrza po bokach otrzymały nowy, pięciokątny wygląd. Przeprojektowane zostały również strefy progów oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu.
Czytaj także:
Najmocniejsze Q8 nazywa się RS i ma 600 koni

Czytaj także

 0