Volvo wyceniło nową hybrydę. Mocne wejście XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Volvo wyceniło nową hybrydę. Mocne wejście XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid Źródło: Volvo
Do końca marca do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid. Jest to najmniejsza hybryda ładowana z gniazdka ofercie Volvo. Do napędu auta posłużył silnik benzynowy o mocy 180 KM wspomagany przez elektryczny układ napędowy o mocy 82 KM. XC40 będzie dostępne w Polsce w cenie od 215 500 zł.

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Volvo XC40 Recharge T5 debiutuje na europejskich rynkach w ostatnim momencie. W dobie wymagających norm dotyczących emisji CO2 na ternie Unii Europejskiej, ta hybryda ładowana z gniazdka znacząco obniży średni poziom emisji całej marki. Według starszej normy NEDC wynosi on 44 g CO2/km, a według normy WLTP – 57 g CO2/km.

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Jednak normy to nie wszystko. XC40 T5 Recharge to pierwsza hybryda ładowana z gniazdka, która bazuje na nowym podwoziu CMA. Dotychczasowe hybrydy typu plug-in marki Volvo bazowały na platformie podłogowej SPA. W przypadku obu platform, już na etapie ich projektowania przewidziano w nich miejsce na umieszczenie dużej baterii, która w hybrydowym XC40 ma pojemność 10,7 kWh i mieści się w tunelu środkowym. Dzięki temu obniżono środek ciężkości auta, a wersja częściowo zelektryfikowana ma bagażnik tej samej pojemności, co wszystkie pozostałe modele XC40 – czyli 460 litrów.

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Po raz pierwszy silnik elektryczny i spalinowy przenoszą napęd na koła przednie. W większych modelach PHEV marki Volvo, silnik elektryczny napędza tylne koła, a spalinowy – przednie. Nowy układ wymagał także zastosowania nowej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów.

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Także debiutem jest połączenie napędu elektrycznego z trzycylindrowym silnikiem, który obecnie montowany jest wyłącznie w XC40. Trzycylindrowa jednostka, która dotąd była oferowana w XC40 T3, została na potrzeby układu hybrydowego wzmocniona ze 163 do 180 KM. Silnik spalinowy generuje 265 Nm. Dodatkowe 160 Nm wytwarza napęd elektryczny. Napęd spalinowy i elektryczny w trybie Power działają razem w zakresie prędkości 0-160 km/h. W najszybszym trybie, przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h wynosi 7,3 s.

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Ceny XC40 Recharge Plug-in Hybrid rozpoczynają się od 215 500 zł (za wersję Momentum). W tej wersji samochód jest wyposażony m.in. w automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, tempomat i bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa. Wersja Momentum Pro wzbogacona jest m.in. o nawigację Sensus, Apple CarPlay lub Android Auto i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika – kosztuje 223 tys. zł. Odmiana Inscription to wydatek 236 tys. zł. Poza dodatkami stylistycznymi ma także skórzaną tapicerkę. Pakiet R-Design zaczyna się od kwoty 237 800 zł. Poza sportową stylistyką, auto weń wyposażone ma sztywniejsze zawieszenie, jest też możliwość zamówienia dwukolorowego nadwozia.

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Auto wyposażone jest w akumulator o pojemności 10,7 kWh. Na samym prądzie może przejechać od 40 do 45 km. Do tego pozostaje tryb hybrydowy, który odzyskuje energię i pozwala poruszać się w trybie bezemisyjnym nawet po wyładowaniu baterii. Jej pełne ładowanie od 0 do 100 proc. trwa 3 godziny.

Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid
Volvo XC40 Recharge T5 to siódma odmiana hybrydy plug-in w gamie Volvo. Firma ma w ofercie hybrydy ładowane z gniazdka w takich modelach jak: XC90, V90, S90, V60, S60 i XC60. W grudniu 2019 roku odmiany PHEV stanowiły 18,5 proc. sprzedaży Volvo w Europie.
Czytaj też:
Jest cennik hybrydowej Skody Superb iV
Czytaj też:
Najmocniejsza Toyota RAV4 w historii. Nowa wersja ma 306 koni
Czytaj też:
Dopłaty do samochodu elektrycznego. Na początku skorzystają tylko osoby fizyczne

Opracował:
Źródło: Volvo