Mały i sportowy. Nowy Hyundai i20

Mały i sportowy. Nowy Hyundai i20

Nowy Hyundai i20
Nowy Hyundai i20 Źródło: Hyundai
Premiera dopiero za kilka dni (na targach w Genewie), a Hyundai już teraz pokazał swojego mieszczucha w nowej odsłonie. Oto zupełnie nowy i20.

Nowy Hyundai i20
To już trzecia generacja Hyundaia i20, który po raz pierwszy został pokazany w roku 2008. Miejski Hyundai będzie produkowany w Europie, w fabryce Hyundaia w Izmir w Turcji.

Nowy Hyundai i20
Hyundai i20 ma nowy wygląd, ale został też wyposażony w szereg innowacyjnych technologii znanych z większych samochodów. We wnętrzu znajdują się dwa kolorowe ekrany o przekątnej10,25-cala. Pierwszy z nich zastępuje tradycyjne zegary, natomiast drugi obsługuje nawigację oraz system multimedialny. Oba ekrany zostały wizualnie połączone i tworzą całość wkomponowaną w deskę rozdzielczą.

Nowy Hyundai i20
Nowy Hyundai i20 jest pierwszym europejskim samochodem marki, stworzonym według języka projektowania Sensuous Sportiness. Według Koreańczyków łączy on cztery elementy: proporcje, architekturę, styl i technologię. W porównaniu do poprzednika w nowym aucie obniżono dach (-24 mm), poszerzono nadwozie (+30 mm) i wydłużono je (+5 mm), a także zwiększono rozstaw osi (+10 mm).

Nowy Hyundai i20
I20 Nma teraz sportowo wyglądające przednie i tylne zderzaki, a także nową osłonę chłodnicy. Klienci mogą wybierać spośród 10 kolorów nadwozia, w tym czterech nowych: Intense Blue, Aurora Gray, Aqua Turquoise i Brass. Dach można skonfigurować w kolorze czarnym

Nowy Hyundai i20
Sporo zmian jest także w środku. Kokpit jest przestronny, a jednym z głównych detali są poziome listwy, które zakrywają nawiewy powietrza, dzięki czemu przednia konsola wydaje się szersza. Kierownica jest wyposażona w nowoczesne przełączniki, a zastosowane dodatki kolorystyczne są dopasowane do wnętrza. Ciekawie wszystko wygląda w nocy, dzięki zastosowaniu nowej technologii ambientowego oświetlenia LED. Wnętrze dostępne jest w trzech wariantach kolorystycznych: czarnym, czarno-szarym oraz czarnym z zielono-żółtymi akcentami. Uzyskano większą przestrzeń do siedzenia dla pasażerów z tyłu. Przestrzeń bagażnika została zwiększona o 25 litrów, teraz to łącznie 351 litrów na bagaż. Z kolei niżej poprowadzona linia okien oraz okienko za tylnymi bocznymi drzwiami poprawiają widoczność.

Nowy Hyundai i20
Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia. Apple CarPlay i Android Auto teraz dostępne są bezprzewodowo. Dzięki ładowarce indukcyjnej w konsoli środkowej nie trzeba już używać kabli do ładowania smartfonów. Dodatkowo dostępny jest port ładowania USB dla pasażerów z tyłu. Na życzenie w i20 można mieć system premium audio firmy Bose. Składa się nań osiem głośników, w tym subwoofer. Do nowego auta zamówić można dwa nowe silniki i trzy skrzynie biegów. Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest w dwóch wersjach o mocy 100 KM lub 120 KM. Po raz pierwszy dostępny jest 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy, opcjonalnie w wersji 100 KM lub standardowo w wersji 120 KM. Silnik 1.0 T-GDi 100 KM bez 48-woltowego układu hybrydowego dostępny jest z 7-biegowym automatem lub manualną 6-biegową skrzynią biegów. Bazowy silnik 4-cylindrowy 1.2 MPi oferuje moc 84 KM i łączony jest pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Czytaj też:
Nowy Hyundai i30. Pierwsze zdjęcia i szczegóły
Czytaj też:
Koronawirus. A jednak motoryzacyjne targi odwołane

Opracował:
Źródło: Hyundai