Top 10 usterek w samochodach polskich kierowców

Top 10 usterek w samochodach polskich kierowców

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowy Źródło: Pexels / Malte luk
Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało dane dotyczące usterek w polskich samochodach. Zebrano je na podstawie 16 milionów kontroli w stacjach diagnostycznych.

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że obowiązkowej kontroli w Stacjach Kontroli Pojazdów nie przechodzi 3 proc. aut. To niewiele, ale oznacza 480 tys. wadliwych pojazdów, bo kontroli rocznie jest ok. 16 mln.

Jak zauważa Autokult.pl. 3 proc. to zdecydowanie mniej niż w Niemczech. Tam kontrole są surowsze, do poprawki odsyłanych jest 20 proc. aut. A przecież niemieckie samochody są zdecydowanie w lepszym stanie technicznym od naszych, są też młodsze i droższe. W Niemczech kontrola jest wyjątkowo surowa, u nas dość pobierzna.

Ministerstwo Cyfryzacji ewidencjonuje usterki i posiada wykaz powodów, dla których dane auto nie przeszło badania.

Top 10 usterek w polskich samochodach to:

  • Uszkodzenie źródła światła,
  • Uszkodzenie układu projektorowego (odbłyśnik i klosz),
  • Brak światła, źródła światła lub jego uszkodzenie,
  • Nadmierne zużycie sworznia lub łożysk sworznia, lub sworzni wahaczy,
  • Zbyt mała siła hamowania co najmniej na jednym kole,
  • Wartość zbieżności wykraczająca poza dopuszczalne granice dla danego typu pojazdu,
  • Brak lub znaczące uszkodzenie osłon gumowych,
  • Nadmierny wyciek dowolnego płynu, który może zagrażać środowisku lub bezpieczeństwu innych użytkowników drogi,
  • Uszkodzenie klosza,
  • Nadmierne luzy w połączeniach (przegubach).

Przypomnijmy, że obowiązkowe badania muszą przechodzić auta starsze niż 3 lata. Nowe mają kolejne badanie techniczne dopiero po 3 latach.

Czytaj też:
Jak bezpieczenie korzystać z samochodu podczas epidemii?
Czytaj też:
Oto najbardziej awaryjne samochody

Opracował:
Źródło: Autokult.pl