Nowe Audi S3. Od razu w dwóch wersjach, każda po 310 KM

Nowe Audi S3. Od razu w dwóch wersjach, każda po 310 KM

Audi S3
Audi S3Źródło:Audi
Tuż po premierze Audi A3 niemiecka firma z Ingolstadt pokazała S3 – zarówno Limousine, jak i Sportbacka. Osiągi? „Setka” szybciej niż w 5 sekund.

Dwadzieścia lat temu Audi po raz pierwszy pokazało model S3 i w ten sposób stworzyło nowy segment rynkowy – sportowych kompaktów klasy premium. Teraz cztery pierścienie prezentują nową generację Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine. Ich dwulitrowy motor 2.0 TFSI wytwarza 310 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego.

Oba modele od 0 do 100 km/h przyspieszają w 4,8 sekundy. Oba mają siedmiobiegową, automatyczna skrzynię biegów S Tronic, napęd na cztery koła quattro z inteligentnym sterowaniem i zawieszenie sportowe (opcjonalnie z kontrolą tłumienia). Wozy mają wzorem A3 nową koncepcję obsługi, nowe systemy infotainment i nowe systemy wsparcia kierowcy.

Niedawno publikowaliśmy test A3, więc szczegóły designerskie znajdziecie w rzeczonym artykule. Tym razem skupmy się na napędzie, czyli najbardziej interesującej rzeczy, jeśli chodzi o S3. Oba nowe modele S3 wyposażane są w silnik 2.0 TFSI.

Zaawansowane rozwiązanie techniczne – system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) – zmienia skok zaworów w zależności od stopnia obciążenia jednostki napędowej, przez co komory spalania są lepiej napełniane, a zarządzanie temperaturą pomaga osiągnąć wysoką wydajność. Audi S3 zarówno w wersji Sportback, jak i w wersji Limousine, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy, a jego prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. By uzyskać bardziej rasowy dźwięk mocnego, czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika, kierowca może posłużyć się seryjnie montowanym systemem Audi Drive Select.

Siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia S Tronic z funkcją wolnego biegu oraz napęd na cztery koła Quattro, przekazują moment obrotowy bezpośrednio na drogę. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe umieszczone przed osią tylną pracuje bardzo elastycznie i w razie potrzeby rozdziela moment pomiędzy przednią a tylną osią, łącząc dynamiczne osiągi ze stabilnością i wydajność z przyjemnością z jazdy. Jego funkcjonowanie jest zarządzane przez modułowy system dynamicznego sterowania jazdą – nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym systemem stabilizacji jazdy (ESC) i z regulowanymi amortyzatorami, które są dostępne opcjonalnie.

Auto ma po cztery wahacze na każde z kół tylnej osi i progresywny układ kierowniczy. Całe nadwozie jest obniżone o 15 milimetrów. Na życzenie, Audi oferuje również zawieszenie S Sport z regulacją amortyzatorów. W tym przypadku zawory sterują przepływem oleju w amortyzatorach tak, by w ciągu kilku tysięcznych sekundy dostosować swą pracę do życzeń kierowcy i do aktualnej sytuacji na drodze.

Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zaciski hamulcowe dostępne są standardowo w kolorze czarnym, a opcjonalnie w kolorze czerwonym. Modele S3 standardowo dostarczane są z 18-calowymi kołami, a felgi 19-calowe dostępne są opcjonalnie.

Czytaj też:
Pierwsza jazda nowym Audi A3. Jest cennik modelu w Polsce
Czytaj też:
Nowe Audi A3. Małe i zwinne, znamy ceny

Źródło: Audi