Szef amerykańskiego Volkswagena: Winne są jednostki, nie firma

Szef amerykańskiego Volkswagena: Winne są jednostki, nie firma

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu (Werner Weber/Fotolia.pl)
Prezydent amerykańskiego oddziału Volkswagena Michael Horn stwierdził, że za aferę związaną z emisją spalin w autach niemieckiego producenta nie można obwiniać całej firmy. Za skandalem mają stać "jednostki" - podaje Reuters.
- Według mnie to nie była decyzja korporacji, a raczej działania jednostek - powiedział Horn, prezydent i CEO Volkswagen Group of America.

Skandal w Volkswagenie

18 września amerykańskie władze ujawniły, że Volkswagen manipulował przy pomiarze spalin z silników dieslowskich. W prawdopodobnie ok. 11 mln pojazdów na całym świecie zainstalowano oprogramowanie, które podczas testów zaniża emisję zanieczyszczeń do poziomu akceptowalnego w testach. W codziennej eksploatacji taki wynik był nieosiągalny.

Sprawdź swoje auto

Na polskiej stronie Volkswagena pojawiła się specjalna zakładka, za pomocą której każdy może sprawdzić, czy jego samochód będzie potrzebował akcji serwisowej. To oczywiście efekt wielkiego skandalu związanego z fałszywym pomiarem emisji spalin podczas testów.

Po wpisaniu na stronie internetowej numeru nadwozia swojego auta każdy klient niemieckiej marki dowie się, czy sprawa dotyczy także jego samochodu. "Wszystkie samochody, także przed ewentualnym poddaniem akcji serwisowej, są technicznie sprawne i bezpieczne. Również sprzedawcy służą klientom pomocą informując na ich prośbę, czy sprawa dotyczy ich samochodu. W tym przypadku konieczne jest oczywiście podanie numeru nadwozia" - czytamy w komunikacie.

Volkswagen zapewnia, że będzie informować swoich klientów o planowanych działaniach, podążać drogą zmierzającą do wyjaśnienia sytuacji oraz podejmie wszelkie działania, które będą miały na celu odzyskanie zaufania.

Reuters, Wprost.pl

Czytaj także

 16
  • już nigdy Vw   IP
    Po latach ciułania i wiecznie kupowania używek 3-4 letnich kupiłem nówke POLO w topowej wersji. po 1,5 roku skandal z producentem, w pracy na okrągło pytania cyz moje auto też felerne, sąsiedzi także w tę nutę. Pomyśleć, a byłem krok od nowego Aurisa.... ale nie bo VW, ze w odsprzedaży lepsza cena, ,że europejczyk z części będą dostępne, ze silnik tradycyjny, może być pod LPG, że sprawdzony bez Turbo, bez łańcucha naciągającego się itd. masz..... Volkswagena, te spojrzenia, że auto toksyczne mimo ze nie jest, ze nabito mnie w butelkę. Dziękuje, teraz czuje co to odium marki teraz.
    • joanna   IP
      Ależ to są kacapy.
      • Winne   IP
        Winne są jednostki Waffen-SS
        • Michael   IP
          Ja tylko wykonywałem rozkazy !
          • Pasat   IP
            A firma, to co to jest?