Inteligent a oczy zielone

Inteligent a oczy zielone

Zenek Martyniuk
Zenek Martyniuk / Źródło: Wikimedia Commons
Czy telewizja publiczna powinna promować disco polo? O tym prof. Magdalena Środa i Jan Wróbel w „łączy nas »Wprost«”.

Lewo

– filozofka, feministka, publicystka, była pełnomocniczka rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn

Nie jest prawdą, że telewizja publiczna promuje kogokolwiek, bo nie jest prawdą, że mamy w ogóle telewizję publiczną. Mamy kilka kanałów zawłaszczonych przez PiS, gdzie pokazywane są obyczaje, poglądy i zamiłowania członków tej partii oraz jej sympatyków. W programach kulturalnych króluje Zenek Martyniuk, w programach „na każdy temat” – , w programach prawnych – , w biznesowych – , w sportowych i tanecznych – , a w programach przyrodniczych (jako cud natury) Magdalena Ogórek. telewizja partyjna wie, co robi, i wie, dla kogo to robi. I robi to dobrze. Nie chodzi o to, by widz myślał, rozwijał się, bo jak się nie rozwinie, to może zmienić preferencje wyborcze; chodzi o to, by trwał przy swojej partii; jej bohaterach i gustach. Nie ma co czepiać się Zenka Martyniuka, bo na tle innych gwiazd partyjnej telewizji to bardzo utalentowany działacz rozrywkowy, bardziej nawet niż Ogórek. pięknie śpiewa (ogórek – jak wiadomo – „z woli nieba śpiewać prawdopodobnie nie może), a teksty jego piosenek przejdą do historii.

Okładka tygodnika WPROST: 2/2020
Artykuł jest zamknięty
Artykuł został opublikowany w 2/2020 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0

Czytaj także