Kobiety kochają wirtualne zakupy

Kobiety kochają wirtualne zakupy

Dodano:   /  Zmieniono: 
60 proc. klientów e-sklepów to kobiety (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Ponad 60 proc. klientów e-sklepów to kobiety - wynika z wyliczeń "Dziennika Gazeta Prawnego". Kobiety nie tylko częściej robią e-zakupy, ale również wydają na nie więcej pieniędzy. Z wyliczeń portalu Nokaut.pl wynika, że przeciętna kobieta wydaje na zakupy w sieci jednorazowo ok. 120 złotych, podczas gdy mężczyźni statystycznie wydają o 30 złotych mniej.
Obie płcie różnią się też pod względem motywacji, które skłaniają je do robienia zakupów w internecie. Mężczyźni decydują się na e-zakupy dla wygody, a kobiety - z powodu oszczędności. Z tego powodu kobiety częściej porównują ceny różnych produktów w kilku e-sklepach.

Właściciele sklepów internetowych cenią kobiety za lojalność. 32 procent właścicieli sklepów internetowych pytanych przez Ceneo.pl wskazało, że to kobiety są ich najbardziej lojalnymi klientami. Mężczyzn jako lojalnych klientów wskazało tylko 8 proc. właścicieli e-sklepów.

Czego szukają kobiety w sieci? Najczęściej odzieży i obuwia (44,4 proc.), artykułów AGD (36,8 proc.) oraz kosmetyków (32,1 proc.). Decydując się na zakup patrzą w pierwszej kolejności na cenę (65 proc.), a także na opis produktów (61 proc.). Tylko 32 proc. kobiet kieruje się przy zakupie opiniami innych klientów danego e-sklepu.

"Dziennik Gazeta Prawna", arb