Sprawdź kim jest chłopak, który podważył teorię Einsteina

Dodano:   /  Zmieniono:
Galaktyka karłowata I Zwicky 18 (fot.NASA)
15-latek, który podważył teorie astronomiczne Einsteina i Newtowona nazywa się Neil Ibata, uczy się w  Pontonniers International School w Strasburgu, ćwiczy grę na fortepianie w konserwatorium oraz biegle mówi po niemiecku, angielsku i chińsku. Przełomowego odkrycia dokonał w kilka dni po rozpoczęciu stażu w Obserwatorium Astronomicznym w Strasburgu, gdzie pracuje jego ojciec Rodrigo.
- Mój ojciec zaczął uczyć mnie matematyki i fizyki kiedy miałem pięć czy sześć lat. Zakochałem się w tym - powiedział Neil. Staż w obserwatorom zaczął, aby pomóc ojcu, który kieruje zespołem astronomów badających otaczające galaktykę Andromedy mniejsze galaktyki karłowate. Podczas prac uczył się języka programowania – Python.

W efekcie pomocy przy kodowaniu Neil stworzył program, za pomocą którego dokonał sensacyjnego odkrycia. Po ogłoszeniu wyników Neil przyznał, że cieszy go publikacja w prestiżowym czasopiśmie "Nature". Dodał, że nie wie jeszcze, czy chce iść w ślady ojca i zostać astrofizykiem, ale cieszy się swoim wkładem w naukę.

W swoim odkryciu młody Francuz wykazał, że galaktyki karłowate krążą w sposób skoordynowany wokół wielkiej  Galaktyki Andromedy. Według ekspertów informacje tte obaliły dotychczasową astrofizykę.

Galaktyki karłowate to typ galaktyk o rozmiarach najmniejszych z dotychczas znanych. Wielkości poniżej 2 kiloparseków i niskiej jasności absolutnej. Galaktyki karłowate obserwuje się najczęściej w pobliżu jasnych galaktyk, wewnątrz gromad.
Onet.pl, ml