Gigantyczny ślad dinozaura odkryty w Boliwii zadaje kłam teoriom naukowców

Gigantyczny ślad dinozaura odkryty w Boliwii zadaje kłam teoriom naukowców

Dodano:   /  Zmieniono: 9
Ślad dinozaura
Ślad dinozaura / Źródło: Fotolia / prajit48
Ogromny ślad stopy mięsożernego dinozaura został odkryty w Boliwii. To największa tego typu pozostałość po dinozaurze, na jaką udało się natrafić naukowcom - donosi CNN.

Niezwykłego znaleziska dokonał Grover Marquina, przewodnik wycieczek. Na skamieniały ślad stopy dinozaura natrafił 19 lipca, podczas wspinaczki w  Maragua Crater. Mężczyzna na zlecenie władz miał wyznaczyć nowy szlak turystyczny. Badający znalezisko paleontolog Sebastian Apesteguia tłumaczył, że odkrycie jest o tyle niezwykłe, że zazwyczaj ślady tego typu mierzyły od 85 do 110 cm, tymczasem znaleziona przez Marquinę skamielina ma 115 cm.

Zdaniem paleontologa, prawdopodobnie ślad zostawił większy dinozaur z rodziny Abelizaurów - dwunogich drapieżników, które żyły około 70 mln lat temu. Jego zdaniem, zwierzę, które go pozostawiło, mierzyło ponad 12 metrów. Odkrycie jest przełomowe nie tylko ze względu na potwierdzenie istnienia w Ameryce Południowej aż tak wielkich dinozaurów mięsożernych. Wcześniej naukowcy byli przekonani, że większe dinozaury wymarły na tych terenach 100 milionów lat temu. Najnowsze odkrycie każe im jednak tę tezę zweryfikować.

Czytaj także

• menda IP
    W komentarzch już wysypało pełno forumowych głupków. Gdyby wszyscy byli tacy mundrzy jak oni to ludzie do dzisiaj lataliby z gołymi d* po puszczy i czmychali przed każdym większym dzikim zwierzem.
    • Robot IP
      To prawdziwa rewolucja w świecie nauki. To odkrycie na miarę naszych porąbanych czasów. Miczurin to dawno przewidział.
      • Polonus IP
        Badania.... drogi Cezary, robione pod ideologię zawsze wypaczą jej sens. Zwłaszcza gdy czynnik Boga za wszelką cenę chce się odrzucić...Później wychodzą takie klocki, jajko czy kura, lub rośliny które zapylane mogą być tylko i wyłacznie przez jedyny gatunek nietoperzy....Ale najdziwniejsze jest w tym to , że jak z cudem w Sokółce, wymyśla się pseudo naukowe idiotyzmy żeby coś niewytłumaczalnego obalić . Potem się wyśmiewa i nikomu nie przyjdzie nawet na myśl za swoje idiotyzmy przeprosić. Ale Bóg jak przy Oleksym czy Jaruzelskim, dopomni się o każdego. Gdyby większy wysiłek włożyli naukowcy by udowodnić istnienie Boga niż temu tak zatwardziale zaprzeczać , bylibyśmy o wiele dalej w ogólnym pokoju i szczęśliwości, bo po to zostaliśmy stworzeni.
        • Cezary IP
          Idąc tokiem myślenia niektórych komentarzy można by powiedzieć iż ziemia jest płaska i to słoncze krąż wokół ziemi bo przecież to widać po co naukowcy z ich naukowym bełkotem latami badań itp.
          • Lumen IP
            To nie sa naukowcy tylko wrozbici, darmozjady na utrzymaniu panstwa. Nie ma lekow na choroby ludzkie a te cwoki zajmuja sie czyms o czym zielonego pojecia nie maja.

Czytaj także