Naukowcy natrafili na rzadko badany gatunek. "Zwierzątko przypomina maskotkę lub postać z kreskówki"

Naukowcy natrafili na rzadko badany gatunek. "Zwierzątko przypomina maskotkę lub postać z kreskówki"

Niezwykła mątwa
Niezwykła mątwaŹródło:YouTube / @EVNautilius
Naukowcy zajmujący się badaniem dna oceanu natrafili na rzadko badany przez biologów morskich gatunek mątwy. Stworzenie przypominające postać z kreskówki od razu podbiło serca internautów.

Niezwykłego odkrycia dokonała grupa naukowców z Ocean Exploration Trust pod wodzą Richarda Ballarda, znanego badacza, który m.in. odnalazł wrak Titanica. Pracują oni na pokładzie pływającego laboratorium Nautilus, które zgodnie z planem ma dopłynąć aż do wybrzeży Ameryki Południowej.

„Przypomina jednego z Pokemonów”

Początkowo odkrywcy filmujący dno oceaniczne na głębokości 900 metrów w pobliżu Kalifornii nie wiedzieli z jakim stworzeniem mają do czynienia, jednak uch uwagę przykuły niesamowite oczy zwierzątka. Zwrócili na nie uwagę również internauci, którzy pod nagraniem z pokładu Nautilusa pytali, czy nie zostały one celowo powiększone, tak, aby stworzenie przypominało postać z kreskówki lub maskotkę. Jeden z internautów dopatrzył się nawet podobieństwa do Pokemonów.

Biolodzy morscy szybko rozwiali ich wątpliwości. Zwierzę, na które trafili naukowcy to rossica pacifica czyli popularna mątwa. Gatunek ten spędza większą część swojego życia na dnie morza, próbując się w ten sposób zakamuflować, aby nie stać się pokarmem dla mniejszych ryb czy krewetek. Właśnie dlatego rossica jest bardzo rzadko obserwowana przez naukowców