Piramida Cheopsa znów zaskakuje! Odkryto dwa zagadkowe pomieszczenia

Dodano:   /  Zmieniono: 17
Piramida Cheopsa
Piramida Cheopsa / Źródło: Wikipedia / CC BY 2.5/Nina
Naukowcy twierdzą, że odnaleźli dwie nowe komnaty w Wielkiej Piramidzie w Gizie. Odkrycia udało się dokonać dzięki promieniowania mionowego.

Naukowcy z uniwersytetu w Kairze oraz paryskiej organizacji Heritage Innovation Preservation zdecydowali, że zamiast eksplorować Wielką Piramidę w Gizie z latarkami w dłoniach, prześwietlą ją za pomocą promieniowania mionowego.

Jak się okazało, nie wiemy jeszcze wszystkiego o tej budowli. Naukowcy odkryli na wysokości ponad 100 metrów dwa pomieszczenia, o których istnieniu wcześniej nie wiedzieli. Ich nadzieją jest odnalezienie w tym miejscu nieznanego do dziś miejsca pochówku królowej Nefretete. Dokładniejsze badanie tajemniczych pomieszczeń ma być przeprowadzone do końca października.

Piramida Cheopsa zbudowana została w okresie Starego Państwa, około 2560 p.n.e. z przeznaczeniem na grobowiec faraona Cheopsa. Pomysłodawcą projektu był prawdopodobnie Hemon. Czas budowli wynosił około 20 lat. W starożytności piramidę uznano za jeden z siedmiu cudów świata. Jako jedyny z nich dotrwała do epoki nowożytnej.

Źródło: Telegraph.co.uk

Czytaj także

• ja z domu IP
    Pewnie jest tam sarkofag Lecha
    • ZMIECIO IP
      Nic a nic nie wierzę tym co badają zamierzchłe czasy i kosmos bo wszystko co mówią oparte jest na przypuszczeniach i wychodzi na to, że kto ma bujniejszą wyobraźnię to jest mądrzejszy. Nic nie jest oparte na twardych dowodach
      • Rafał IP
        Treść została usunięta
        • Aloizy.Voner IP
          Wszędzie piszą, mówią, że 20 lat zajęło wybudowanie piramidy, szkoda, że w naszych czasach z użyciem jednakowej ilości siły roboczej jak i technologii produkcji nie dalibyśmy rady wybudować takiego kolosa w nawet 100 lat. Ludzie, myślcie, to nie boli ;)
          • Kij w mrowisko IP
            Po pierwsze to nie jest grobowiec, podobnie jak i pozostałe dwie piramidy. Po drugie to nie jest piramida Cheopsa bo żadna inskrypcja na to nie wskazuje i w odróżnieniu od piramidy Chefrena nie zawierała nawet posągu dedykowanego władcy.