Szef MEN: Wprowadzimy obowiązek realizowania podstaw programowych od 25 marca

Szef MEN: Wprowadzimy obowiązek realizowania podstaw programowych od 25 marca

Dariusz Piontkowski
Dariusz Piontkowski / Źródło: Newspix.pl / Grzegorz Krzyzewski / Fotonews
– Wprowadzimy obowiązek realizowania podstaw programowych już od 25 marca, tak, aby nauczyciele mogli już w systematyczny sposób przekazywać wiedzę, kontaktować się z uczniami i – jeżeli będzie taka potrzeba, wystawiać im oceny – poinformował szef MEN Dariusz Piontkowski.

Premier poinformował w piątek 20 marca o przedłużeniu zamknięcia wszystkich placówek oświatowych do świąt Wielkanocy. Zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019-2020 przerwa w nauce z okazji Świąt Wielkanocnych ma potrwać od 9 do 14 kwietnia.

Minister edukacji na konferencji prasowej wskazywał, że obecnie nauczanie zdalne realizuje ponad 90 proc. polskich szkół. – Mimo tego, że dotąd nie było często narzędzi do tego, aby przeprowadzić nauczanie na odległość, ono odbywa się w przytłaczającej większości polskich szkół. Ponad 90 proc. polskich placówek rozpoczęła, bądź już kontynuuje od co najmniej kilku dni, nauczanie na odległość, różnymi metodami – mówił Piontkowski.

Przyznał, że do tej pory działania dotyczące nauki zdalnej „były w dużej mierze działaniami niesystematycznymi”. – One miały przede wszystkim sprawdzić, czy jest to możliwe do zrobienia” – powiedział Piontkowski.

– Tym rozporządzeniem wprowadzimy także obowiązek realizowania podstaw programowych już od 25 marca, tak aby nauczyciele mogli już w bardzo systematyczny sposób przekazywać wiedzę, mogli kontaktować się ze swoimi uczniami i jeżeli będzie taka potrzeba wystawiać im oceny – wskazał Piontkowski.

Zaapelował do nauczycieli, aby „zważali, jak dużą porcję wiedzy chcą swoim podopiecznym przekazać”. „Trzeba brać pod uwagę, że nie każdy uczeń ma dostęp do szybkiego internetu, czy nie zawsze ma najnowszy komputer. Stąd trzeba dostosować metody pracy, ilość materiałów przesyłanych do uczniów do ich możliwości psychofizycznych i uwzględnić to, że z tego samego sprzętu mogą korzystać ich siostry, czy bracia, bądź rodzic, który akurat pracuje zdalnie” – zaznaczył szef MEN.

Wyraził nadzieję, że te decyzje pozwolą nie tylko efektywnie wykorzystać czas na naukę, ale pozwolą też na zachowanie więzi szkolnej. Minister podziękował nauczycielom, rodzicom i uczniom za zastosowanie się do izolacji.

Wcześniej placówki oświatowe w kraju miały być zamknięte do 25 marca. Premier poinformował jednak o przedłużeniu przerwy do świąt Wielkanocnych. W szkołach nie odbywają się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, z wyjątkiem m.in. tych w podmiotach leczniczych i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych. Nauczyciele mają być w gotowości do pracy.

Zawieszenie zajęć dotyczy też żłobków, klubów dziecięcych i uczelni. Wprowadzono je ze względu na bezpieczeństwo, ma to związek ze wzrostem ryzyka zarażenia wirusem SARS-CoV-2 oraz zidentyfikowanymi przypadkami zachorowań na COVID-19 w Polsce.

autorka: Karolina Kropiwiec

Czytaj także:
Minister Szumowski: W ciągu kilkunastu dni może być dziesięć tysięcy chorych w Polsce
Czytaj także:
Stan epidemii w Polsce. Na czym polega i jakie ograniczenia wprowadza?
Czytaj także:
WOŚP włącza się do walki z koronawirusem. 4 mln zł na łóżka do szpitali jednoimiennych

Źródło: PAP

Czytaj także

 1
  • A ja jako nauczyciel nie mam internetu..i co mam zrobić?