Nowy gatunek dinozaura odkryty w Australii. Największy na tym kontynencie

Nowy gatunek dinozaura odkryty w Australii. Największy na tym kontynencie

Zdjęcie z wykopalisk w Australii
Zdjęcie z wykopalisk w Australii Źródło: Facebook / @EromangaNaturalHistoryMuseum
Dinozaur odkryty w Australii w 2006 roku doczekał się oficjalnej klasyfikacji. Naukowcy stwierdzili, że jest to całkowicie nowy gatunek - Australotitan cooperensis. Na łamach czasopisma „PeerJ” stwierdzono też, że był on największym gadem żyjącym na tym kontynencie.

Eksperci w dziedzinie dinozaurów orzekli, że Australotitan cooperensis należał do grupy żyjących przed blisko 100 milionami lat tytanozaurów, zauropodów. Osiągał długość boiska do koszykówki (około 28 metrów) i wysokość dwupiętrowego budynku (tu naukowcy podali od 5 do 6,5 metrów).

Badacze z Muzeum Historii Naturalnej Eromanga porównali kości nowego dinozaura z pozostałościami innych znanych gatunków. Nie znaleźli żadnych podobnych na tyle, by zakwalifikować do nich nowoodkrytego osobnika. Cały proces przeprowadzono wyjątkowo skrupulatnie. Dość powiedzieć, że zajął on kilkanaście lat.

To dopiero początek odkryć dinozaurów?

Naukowcy podkreślali, że efekty wykopaliska przeprowadzonego w 2006 roku to dopiero początek. Podejrzewają, że na obszarze, gdzie dokonano odkrycia (1,6 tys. km na zachód od Brisbane) znajdować się może znacznie więcej cennych skamielin.

Hiszpania. Ciało zaginionego 39-latka znalezione w posągu dinozaura