"Gen śmierci" istnieje?

Dodano:   /  Zmieniono:
Naukowcy odkryli gen śmierci? (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Naukowcy z Bostonu wierzą, że odkryli "gen śmierci". Wskazuje on porę dnia, w której każdy z nas umrze - podaje tvnmeteo.pl.
Amerykańscy naukowcy, którzy badali ludzki biologiczny zegar, odkryli wariant genu, który nie tylko decyduje o tym, czy jesteśmy "nocnymi markami" czy skowronkami, ale również przewiduje... o jakiej porze dnia umrzemy. Gen pozwala na trzy kombinacje nukleotydów (podstawowych składników strukturalnych DNA): A-A, czyli adeniny z adeniną; A-G czyli adeniny z guaniną i G-G, czyli guaniny z guaniną - czytamy w tvnmeteo.pl.

Według naukowców te kombinacje przekazują informację o jakiej porze dnia umrzemy - do takich doszli wniosków po analizie genotypu i godziny śmierci 1200 losowo wybranych starszych osób. Pacjenci z sekwencją AA i AG odchodzili tuż przed 11 rano, co jest przeciętną godziną śmierci populacji. Osoby z sekwencją GG umierały natomiast później - około godziny 18.

- Na tej podstawie przypuszczamy, że istnieje gen, który określa o której porze dnia umrzemy. Na szczęście nie możemy się z niego dowiedzieć, którego dnia i w którym roku - powiedział dr Clifford Saper, szef neurologii na Beth Israel Deaconess Medical Center w Bostonie.

pr, tvn24.pl