Jak Księżyc oświetla Ziemię?

Dodano:   /  Zmieniono:
Jak Księżyc oświetla Ziemię? (fot.NASA)
NASA opublikowała zdjęcia wykonane przez satelitę agencji, na których widać w jaki sposób światło odbite od Księżyca może oświetlać powierzchnię ziemi.
Noce podczas pełni Księżyca są bardzo jasne, kilkakrotnie jaśniejsze niż wówczas, gdy Księżyc znajduje się w nowiu i nie jest oświetlany przez Słońce. Zdjęcia opublikowane przez NASA przedstawiają region Zaroki Perskiej w różnych fazach Księżyca.

30 września 2012 roku podczas pełni powierzchnia ziemi w Iranie, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich była jasna. Mieszkańcy miast nie odczuwają tak dużej różnicy w ilości światła w nocy podczas różnych faz Księżyca ze względu na sztuczne oświetlenia w osiedlach miejskich. Widać to wyraźnie na zdjęciach agencji kosmicznej.

Zdjęcie wykonał satelita pogodowy Suomi National Polar-Orbiting Partnership (Suomi NPP) na przełomie września i października 2012. Wykonanie fotografii było możliwe dzięki urządzeniu VIIRS, który aby stworzyć obrazy skompilował dane z 22 kanałów zbierających całe spektrum elektromagnetyczne.

TVN Meteo, NASA, ml