Baza na Księżycu? Plany Europejskiej Agencji Kosmicznej

Baza na Księżycu? Plany Europejskiej Agencji Kosmicznej

Dodano:   /  Zmieniono:
Zdjęcie ilustracyjne (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Władze Europejskiej Agencji Kosmicznej poważnie myślą o budowie stacji na Księżycu. Problemem jak zwykle mogą się jednak okazać finanse - podaje BBC.
- Marzę o budowie bazy na ciemnej stronie Księżyca - powiedział dla BBC nowy szef ESA Johann-Dietrich Woerner. Według naukowca odpowiednim miejscem do zlokalizowania takiej bazy byłby krater Shackletona.

Znajduje się on na południowym biegunie naturalnego satelity ziemi. NASA przed kilkoma miesiącami odkryła tam duże pokład lodu, który ułatwiłby ewentualne zasiedlenie.

Baza wielkości boiska

Baza ESA na Księżycu miałaby być wielkości boiska do piłki nożnej. Woerner uważa, że byłaby idealna do testowania nowych technologii takich jak druk 3D, który może odegrać wielką rolę przy odkrywaniu kosmosu.

Typowy problem: fundusze

Marzenia Woernera prawdopodobnie jednak storpeduje brak funduszy. Łączny budżet ESA to 4,4 mld euro rocznie. To za mało, dlatego niezbędna byłaby międzynarodowa współpraca.

Większość międzynarodowych podmiotów zajmujących się eksploracją przestrzeni kosmicznej skupia się na badaniu Marsa i ewentualnej wyprawie na tę planetę. Woerner uważa jednak, że najpierw należałoby sprawdzić na Księżycu to, czego można dokonać na Marsie.

BBC