Energetyczny gigant bliżej lokalnych społeczności

Energetyczny gigant bliżej lokalnych społeczności

W turnieju TAURON Energetyczny Junior Cup wzięło udział tysiąc młodych piłkarzy z Górnego i Dolnego Śląska oraz Małopolski
W turnieju TAURON Energetyczny Junior Cup wzięło udział tysiąc młodych piłkarzy z Górnego i Dolnego Śląska oraz Małopolski / Źródło: Jeremi Astaszow JerBaStudio
Tysiąc młodych piłkarzy rywalizujących o energetyczny puchar, energetycy czytający bajki chorym dzieciom, pracownicy malujący dziecięce sale w szpitalach – to tylko wybrane inicjatywy TAURONU w ostatnich miesiącach.

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest traktowana w TAURONIE w długofalowej perspektywie, opartej na społecznie akceptowanych zasadach. Biznes odpowiedzialny nie polega na prostych formach filantropii czy rozdawaniu pieniędzy. To angażowanie się w inicjatywy ważne dla otoczenia biznesowego firmy – klientów, pracowników, akcjonariuszy, społeczności lokalnych, wspierające budowę trwałych relacji opartych na wzajemnym zrozumieniu. Odpowiedzialny biznes to inwestycja, którą – jak pokazuje przykład katowickiego koncernu – warto podejmować. – W TAURONIE mamy świadomość tego, że podejmowane przez nas konkretne działania i decyzje biznesowe mają wpływ na klientów, pracowników i ich rodziny, a także społeczności lokalne i środowisko naturalne. I właśnie dlatego chcemy je podejmować, patrząc przez pryzmat naszej odpowiedzialności wobec otoczenia, w którym funkcjonujemy – mówi Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia.

Nasza energia – twoje bezpieczeństwo

Osią wszystkich działań w zakresie społecznej odpowiedzialności Grupy jest bezpieczeństwo pojmowane nie tylko pod kątem zapewnienia dostaw energii do klientów, ale również m.in. w kontekście dbałości o otoczenie, zapewnienie bezpiecznych warunków pracy dla ponad 25 tys. pracowników Grupy, ochrony danych ponad 5,3 mln klientów czy też postawienia na nowoczesne technologie wytwórcze, odznaczające się najwyższymi standardami sprawnościowymi i środowiskowymi. – Nasze sztandarowe projekty to m.in. Domy Pozytywnej Energii przeznaczone dla dzieci z domów dziecka oraz inicjatywa Bezpieczniki TAURONA, w ramach której edukujemy dzieci, jak bezpiecznie korzystać z energii eklektycznej. Obie mają wieloletni wymiar. Jednocześnie nieustannie obserwujemy nasze otoczenie, aby wpasowywać się w jego potrzeby i oczekiwania – podkreśla prezes Grzegorczyk.

Wielkie emocje małych piłkarzy i ich rodziców

Istotnym wydarzeniem zorganizowanym przez Grupę TAURON na 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości był turniej młodzieżowych drużyn piłkarskich z południa Polski o puchar TAURONA. W całym turnieju rywalizację rozpoczęło 100 drużyn – 40 z województwa małopolskiego i po 30 z województw śląskiego i dolnośląskiego. W trzech eliminacyjnych rozgrywkach, zorganizowanych jesienią kolejno w Krakowie, Dąbrowie Górniczej i we Wrocławiu, zagrało łącznie ponad tysiąc młodych piłkarzy w wieku od ośmiu do dziesięciu lat.

– Turnieje takie jak TAURON Energetyczny Junior Cup to nie tylko promocja sportu, lecz także doskonała okazja do spotkania i wspólnej zabawy młodzieży z całego południa Polski. W całym turnieju wygrali wszyscy bez względu na zajęte miejsce – mówi Filip Grzegorczyk. Do rywalizacji w wielkim finale, rozgrywanym w krakowskiej TAURON Arenie, stanęły 24 piłkarskie ekipy z południowej Polski. Najlepsze w swoich kategoriach wiekowych okazały się zespoły: GLKS Rudawy, KS Zakopane i Zaborze Zabrze. – Kluby z małych miejscowości nie mają praktycznie żadnych darczyńców ani porównywalnej bazy sportowej jak rówieśnicy z dużych miast, a mimo to chłopcy odnieśli wielki sukces sportowy. Dlatego sport jest piękny. Kto wie, może dzięki turniejowi znajdzie się ktoś, kto nawiąże współpracę z naszą akademią, i ten piękny sen będzie nadal trwał. Brawa za pomysł zorganizowania takiego turnieju – mówił Adrian Babiarz, prezes LKS Nysa Kłaczyna. Młodzieżowe drużyny, które awansowały do finałowych rozgrywek, otrzymały nagrody finansowe, a wszyscy uczestnicy turnieju otrzymali stroje sportowe i pamiątkowe medale. TAURON zapowiada, że ten turniej to dopiero początek zaangażowania się Grupy w młodzieżową piłkę nożną w południowej Polsce.

„Energia dobrych słów” na szpitalne sale

Kolejną nową inicjatywą katowickiego koncernu jest „Energia dobrych słów”, podczas której pracownicy TAURONA nagrali bajki dla chorych dzieci. Audiobooki jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia trafiły do szpitali m.in. w województwach śląskim i małopolskim. Lektorzy bajek to na co dzień m.in. górnicy, elektromonterzy, finansiści, energetycy. Usiedli obok siebie w studiu Radia Katowice, by ze swadą i świetnym wyczuciem rytmu przeczytać dzieciom mądre i zabawne historie. Bajki odpowiadają też na poważne i mniej poważne pytania. Co zabrać ze sobą na majówkę? Dlaczego nie trzeba się bać nocnych potworów? Kto stoi za psikusami robionymi Świętemu Mikołajowi? – to tylko niektóre z magicznych historii przeczytanych przez pracowników TAURONA. Wszystkie bajki zostały starannie dobrane. Mają uczyć i bawić, a przede wszystkim przenosić dzieci w świat niezwykłych przygód.

– Dzieci to nasza przyszłość, stąd w TAURONIE tak wiele projektów adresowanych jest właśnie do nich. Wierzymy w ich prawdziwą, niewymuszoną radość i mamy nadzieję, że dzięki czytanym przez nas bajkom z ich twarzy nie będzie znikał uśmiech – mówi prezes Grzegorczyk. Duże zaangażowanie pracowników w to, by pobyt dzieci w szpitalach uczynić bardziej znośnym, spowodował wykreowanie nowego pomysłu – malowania sal. W świecie białych fartuchów, zielonych kafli i stetoskopów brakuje bowiem często poczucia bezpieczeństwa. Wolontariusze TAURONA zamieniają więc szpitalne sale w miejsca przytulne, ciepłe i nasycone energią kolorów. Pracownicy firmy odnawiają szpitalne sale w województwach śląskim, małopolskim i dolnośląskim. W Opolu z kolei malują pomieszczenia w domu dziecka. – Cieszę się bardzo, że po raz kolejny możemy liczyć na wsparcie pracowników Grupy TAURON. Tym razem zakasują rękawy i malują, a kilka lat temu tworzyli np. Chór Energetyków towarzyszący Dziecięcej Orkiestrze Onkologicznej podczas naszego koncertu – mówi Jolanta Czernicka-Siwecka, prezes Fundacji ISKIERKA, z którą energetyczna firma współpracuje od wielu lat.

Konrad Lichoń

Okładka tygodnika WPROST: 9/2019
Artykuł został opublikowany w 9/2019 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0