Cztery zasady skutecznej rekrutacji. „Stwórz taką listę”

Cztery zasady skutecznej rekrutacji. „Stwórz taką listę”

Rekrutacja pracownika
Rekrutacja pracownika Źródło: Shutterstock / Pickadook
Efektywna rekrutacja to bardzo trudny proces. Źle zrekrutowany pracownik będzie cię dużo kosztował – czas, nerwy, straty finansowe, nawet motywację zespołu. Jak zrobić to dobrze?

Dlaczego właściwa rekrutacja jest ważna? Jeśli zatrudnisz nieodpowiedniego pracownika – niedopasowanego do stanowiska lub zespołu albo bez chęci do pracy – poniesiesz wysokie koszty, zarówno emocjonalne, jak i finansowe.

Jak podaje Harvard Business Review, koszt zatrudnienia, wyszkolenia i wdrożenia nowego pracownika, aż będzie w pełni samodzielny wynosi średnio 12-krotność wynagrodzenia tego pracownika. Koszty emocjonalne to zazwyczaj frustracja i złość, które często – oprócz ciebie – rozlewają się po zespole. Dla jednych przedsiębiorców bardziej dotkliwe są koszty finansowe, dla innych – emocjonalne. Co cię bardziej dotyka?

Jak wizerunek firmy wpływa na rekrutację?

W rekrutacji odpowiednich pracowników kluczowy jest wizerunek twojej firmy jako dobrego pracodawcy – zarówno w Internecie, jak i na lokalnym rynku pracy.

Pamiętaj, że świadomi, wymagający kandydaci, sprawdzają opinie o potencjalnym pracodawcy w sieci i wśród znajomych. Zła opinia otwojej firmie ich odstraszy.

Kto i co wpływa na wizerunek firmy w kontekście zatrudniania pracowników? Są to zarówno kandydaci, pracownicy, jak i byli pracownicy – a dokładniej ich opinie o twojej firmie. Tak, opinie kandydatów też mają znaczenie.

Kiedy podjąć decyzję o zatrudnieniu nowego pracownika?

Źródło: Wprost