Polska-Urugwaj. 5,3 mln widzów przed telewizorami

Polska-Urugwaj. 5,3 mln widzów przed telewizorami

Dodano:   /  Zmieniono: 
Średnio około 5,3 mln widzów obejrzało środowy mecz towarzyski w piłce nożnej Polska-Urugwaj (fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Średnio około 5,3 mln widzów obejrzało środowy mecz towarzyski w piłce nożnej Polska-Urugwaj, przegrany przez naszą reprezentację w Gdańsku na PGE Arenie - podaje serwis Wirtualnemedia.pl.
Na antenie telewizyjnej Jedynki mecz śledziło 4,62 mln osób, zaś 710 tys. widzów wybrało transmisję w kodowanym Polsacie Sport. Udział TVP1 w czasie trwania meczu wyniósł 30,81 proc. w grupie 4+ i 31,83 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Dało to TVP1 pozycję lidera rynku we środowy wieczór.

Telewizja Polska zanotowała jednak dużo niższą oglądalność niż podczas meczu Polska-Anglia. Wtedy na antenie TVP1 zmagania piłkarzy śledziło 6,56 mln ludzi. Zyskał za to Polsat Sport - tam mecz z Anglią oglądało 460 tys. ludzi.

Wpływy z reklam wyemitowanych przy okazji spotkania dały TVP1 2,71 mln złotych zysku, a Polsatowi Sport - 150 tys. złotych (według danych z cennika).

pr, wirtualnemedia.pl