FC Barcelona zrywa z historyczną zasadą

FC Barcelona zrywa z historyczną zasadą

Dodano:   /  Zmieniono: 
Logo Qatar Airways na strojach z obecnego sezonu - fotomontaż (fot. mundodeportivo.com)
Szykują się wielkie zmiany w FC Barcelonie. Klub zrywa ze swoją tradycją i po raz pierwszy w historii na koszulce zagości logo komercyjnej firmy - informuje kataloński dziennik "Mundo Deportivo".
Zmiana sponsora to efekt umowy z Qatar Sports Investments. Jeden z głównych sponsorów klubu podpisał z Katalończykami sześcioletnią umowę o wartości 170 milionów euro. Spółka w trakcie negocjacji zagwarantowała sobie możliwość zmiany promowanej firmy lub organizacji na koszulce po trzech latach, co wypada na koniec tego sezonu.

FC Barcelona miała możliwość zawetowania tego ustalenia, ale nie zdecydowała się na to, aby w dobie kryzysu nie narażać się na utratę jednego ze strategicznych sponsorów. W wyniku umowy od przyszłego sezonu na koszulkach piłkarzy Blaugrany logo Qatar Foundation zastąpi logotyp Qatar Airways. Będzie to pierwszy przypadek w historii klubu, kiedy na koszulce będzie widniał znak komercyjnego sponsora.

FC Barcelona od założenia w 1899 roku nigdy nie miała na swoich strojach reklam sponsorów. Dopiero w sezonie 2006/2007 na T-shirtach pojawił się znak agendy Organizacji Narodów Zjednoczonych, UNICEF. Klub nie pobierał jednak z tego tytułu żadnych opłat, a zadeklarował przekazywanie w czasie pięcioletniej umowy 1,5 mln euro rocznie do funduszu. W 2010 roku władze klubu podpisały umowę z Katarczykami, ale na trykotach umieszczane było logo Qatar Foundation - organizacji wspierającej edukację i rozwój społeczny. Teraz zastąpią ją linie lotnicze.

pr, mundodeportivo.com