ORLEN sponsoruje olimpijczyków
Artykuł sponsorowany

ORLEN sponsoruje olimpijczyków

Prezes PKN ORLEN Wojciech Jasiński i prezes PKOl Andrzej Kraśnicki
Prezes PKN ORLEN Wojciech Jasiński i prezes PKOl Andrzej Kraśnicki
Sponsorem strategicznym polskiej reprezentacji na Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu jest PKN ORLEN.

Koncern paliwowy z Płocka stał się kluczowym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego wiosną 2017 r. PKN ORLEN wspiera start polskich olimpijczyków nie tylko na zimowych igrzyskach, które w tym tygodniu rozpoczynają się w Pjongczangu, lecz także na XXXII Letnich Igrzyskach Olimpijskich 2020 w Tokio. List intencyjny inaugurujący czteroletnie strategiczne partnerstwo obu organizacji podpisali w kwietniu 2017 r. prezes zarządu PKN ORLEN Wojciech Jasiński oraz prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Andrzej Kraśnicki.

ORLEN nie od dziś sponsoruje polskich olimpijczyków – wcześniej wspierał narodową reprezentację olimpijską podczas Igrzysk Olimpijskich w Turynie (2006), Vancouver (2010), Londynie (2012) oraz Rio de Janeiro (2016). Obecnie obowiązująca umowa przewiduje rozszerzenie tamtej współpracy. Od kwietnia ubiegłego roku PKN ORLEN posiada tytuł sponsora strategicznego Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Tym samym spółka pozyskała prawa do Polskiego Symbolu Olimpijskiego oraz wizerunków Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, natomiast PKOl otrzymał stabilne, długofalowe wsparcie finansowe.

Jak mówi Wojciech Jasiński, prezes zarządu PKN ORLEN, sport od lat stanowi integralny element strategii sponsoringowej koncernu. – Konsekwentnie i z sukcesami wspieramy przygotowania polskich sportowców w walce o trofea podczas igrzysk olimpijskich – dodaje Wojciech Jasiński. – Tytuł sponsora strategicznego to dla nas duża nobilitacja, ale i odpowiedzialność wobec milionów Polaków, w których życiu sport odgrywa ważną rolę. Jestem przekonany, że wspierając polskich olimpijczyków, budujemy narodową dumę oraz motywujemy Polaków do czynnego uprawiania sportu.

Współpraca z gigantem krajowej gospodarki pozwoliła Polskiemu Komitetowi Olimpijskiemu stworzyć naszym reprezentantom najlepsze warunki przygotowań do startów w XXIII Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Pjongczang 2018. Na podobne benefity z pewnością będą mogli liczyć polscy sportowcy, biorący udział w XXXII Letnich Igrzyskach Olimpijskich 2020 w Tokio.

Biorąc pod uwagę specyfikę działalności naszego stowarzyszenia – organizacji o blisko 100-letniej tradycji i dorobku – to właśnie zaangażowanie sponsorów daje nam możliwość stabilnego działania i ciągłego rozwoju organizacyjnego – mówi Andrzej Kraśnicki, prezes PKOl.

Jego zdaniem współpraca z tak doświadczonym w sponsorowaniu sportu partnerem jak PKN ORLEN oznacza wymierne korzyści dla każdej ze stron.

Polski Komitet Olimpijski jest organizacją pozarządową finansowaną ze źródeł niepublicznych. Środki na działalność czerpie głównie z zawieranych umów sponsorskich. W ramach współpracy pomiędzy sponsorem strategicznym a komitetem realizowane będą również inne działania statutowe PKOl, do których należą m.in.: edukacja olimpijska, opieka nad olimpijczykami, promocja fair play i propagowanie zdrowego, sportowego stylu życia.

Koncern paliwowy z Płocka od lat sponsoruje polski sport. Stawia na dyscypliny, które najlepiej oddają charakter firmy czy branży, wspierając lekkoatletykę, siatkówkę czy sporty motorowe. Kibice dawno przyzwyczaili się już do widoku charakterystycznej głowy orła na strojach polskich lekkoatletów, siatkarzy czy kierowców rajdowych. Nic dziwnego, że PKN ORLEN w badaniach jest postrzegany przez Polaków jako aktywny sponsor sportu.

Źródło: PKN Orlen