Najsłynniejsza palma w Polsce usycha
Artykuł sponsorowany

Najsłynniejsza palma w Polsce usycha

Palma usycha
Palma usycha
Palma na rondzie de Gaulle'a, jeden z symboli Warszawy, usycha. Jej zielona korona stała się szarobrązowa, liście są wysuszone i zwisają wzdłuż pnia.

Tygodnik „Wprost” objął patronatem kampanię społeczną Zielona Wstążka #DlaPlanety, której kulminacyjny moment przypadnie na 5 czerwca – Światowy Dzień Środowiska. Motywem przewodnim w tym roku jest przyjęte przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UN Environment) hasło #BeatAirPollution, czyli walka z zanieczyszczeniami powietrza.

Przemiana palmy jest akcją Centrum UNEP/GRID-Warszawa, przeprowadzoną we współpracy z artystką Joanną Rajkowską i agencją Syrena Communications przy wsparciu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Śmierć palmy ma zwracać uwagę na problemy zanieczyszczenia powietrza oraz globalnych zmian klimatycznych. Stanowi część działań podejmowanych z okazji Światowego Dnia Środowiska (5 czerwca). W tym roku głównym tematem jest zanieczyszczenie powietrza, a celem zachęcenie ludzi i instytucji do podejmowania EKOpostanowień– prostych, codziennych działań zapobiegających degradacji środowiska.

Nawet niewielkie zmiany naszych zachowań mogą pomóc ocalić cząstkę przyrody. EKOpostanowienia ogłoszone zostaną 5 czerwca, a ich pozytywne skutki komunikowane będą przez cały rok.

Czy Palma powróci do życia? To już zależy od nas samych i naszej mobilizacji #DlaPlanety.

UN Environment stawia sobie za cel wzrost świadomości społecznej, dotyczącej źródeł zanieczyszczeń powietrza i sposobów ich eliminacji. Walka z tym trudnym wyzwaniem pomoże w realizacji postulatów, zawartych w przyjętych przez Organizację Narodów Zjednoczonych 17 Celach Zrównoważonego Rozwoju.

Postęp technologiczny pociągnął za sobą rozwój w wielu dziedzinach. Dostarczył nam wielu osiągnięć, innowacji, rozwiązań problemów zdrowotnych. Jednak jednym ze skutków ubocznych, w różnym stopniu zaawansowanej, rewolucji technologicznej jest palący obecnie problem jakości powietrza. Jednym z istotnych kontekstów wyzwania jest ochrona klimatu, kolejnym – jego aspekt zdrowotny i związane z nim poważne konsekwencje, w tym przedwczesne zgony.

Potrzebujemy zweryfikować swoje nawyki i przyzwyczajenia. Każda wielka zmiana zaczyna się od drobnych kroków. Te drobne kroki możemy podjąć wszyscy razem, dokonując bardziej świadomych, przemyślanych wyborów konsumenckich. Transport, ogrzewanie, zużycie energii – to tylko niektóre z dziedzin, którymi na co dzień wpływamy na stan powietrza w naszej okolicy.

Wspólnymi siłami możemy stać się częścią pozytywnej zmiany. Możemy budować zrównoważoną przyszłość opartą o czyste środowisko i atmosferę. Możemy postawić na bardziej odpowiedzialne zachowania i wybory. Możemy to zrobić, realizując proste działania, których suma złoży się na wielką zmianę na lepsze.

5 czerwca Twoje lokalne działanie będzie mieć globalne znaczenie. W Światowym Dniu Środowiska – jak co roku – weźmie udział ponad sto krajów i miliony ludzi. Będą oni zobowiązywać się do podejmowania działań redukujących zanieczyszczenie powietrza i poszerzać swoją wiedzę o wyzwaniach ekologicznych. Razem będziemy uczestniczyć w licznych wydarzeniach, dzielić się rezultatami swoich działań i zachęcać do nich innych.

Podejmij EKOpostanowienie, przypnij zieloną wstążkę i pamiętaj o tym, że Twoje codzienne wybory wpływają na jakość powietrza!

Kampania „Zielona Wstążka #DlaPlanety” jest organizowana przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska, we współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy.

Na stronie internetowej www.DlaPlanety.pl można będzie składać EKOpostanowienia, przygotowane z myślą o poszerzaniu wiedzy o zanieczyszczeniach powietrza.

EKOpostanowienia to propozycje prostych, konkretnych działań na rzecz ograniczenia naszej presji na środowisko. W Światowy Dzień Środowiska deklaracje podjęcia EKOpostanowień będą również zbierać animatorzy rozdający zielone wstążki w wybranych miejscach w Warszawie. Przypięcie takiej wstążki to znak zaangażowania w akcję, będzie można to zrobić także wirtualnie, w mediach społecznościowych, przy pomocy nakładki na zdjęcie profilowe.

Z okazji Światowego Dnia Środowiska w wielu polskich miastach na zielono podświetlone zostaną elewacje budynków. Odbywać się będą również ekologiczne pikniki i targi, a w Warszawie 5 czerwca będzie miała miejsce debata o problemach i wyzwaniach związanych z ochroną powietrza, w której wezmą udział przedstawiciele administracji publicznej, organizacji pozarządowych, świata nauki oraz przedsiębiorców. Wśród panelistów znajdzie się m. in. Matthew Billot, Koordynator Regionalny Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Dzień wcześniej, 4 czerwca o 19.30 w warszawskim pawilonie Zodiak, przedstawiciele młodego pokolenia skonfrontują się z danymi i faktami, prezentowanymi przez ekspertów.

Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło również wielu partnerów, którzy tego dnia będą organizować wśród swoich klientów i pracowników związane z nią wydarzenia, takie jak akcje edukacyjne czy quizy. Dzięki temu przesłanie Światowego Dnia Środowiska ma szansę dotrzeć do różnorodnej grupy odbiorców. Więcej informacji na stronie www.DlaPlanety.pl oraz w mediach społecznościowych Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety”, objętą honorowym patronatem przez Bank Światowy, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, tworzą:

Organizator: Centrum UNEP/GRID-Warszawa,

Współorganizator: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy,

Partnerzy Strategiczni: IKEA, Santander Bank Polska

Partnerzy Główni: Fundacja VEOLIA Polska, Grupa Żywiec, McDonald’s,

Partnerzy: Antalis Poland, BASF, Biedronka, Carrefour, CH Arkadia, CH Galeria Mokotów, CEC Goverment Relations, Dell, Deloitte, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Plastics Europe, Samsung Polska, Ströer, SUEZ Polska, SYNTHOS, SYRENA Communications, Wroclavia

Partnerzy medialni: Biznes Alert, Magazyn Miasta, odpowiedzalnybiznes.pl, RMF Classic, Teraz Środowisko, Wprost, Rynek Infrastruktura, Transport Publiczny

Świecą przykładem: Ghelamco, Politechnika Lubelska, Signify, Urząd Miasta Gdyni, Urząd Miasta Katowice, Urząd Miasta Olsztyna, Urząd Miasta Poznania, Urząd Miejski w Radomiu, Urząd Miasta Stołecznego Warszawa, Urząd Miasta Zielona Góra

Źródło: Materiał Partnera