7 faktów o Audi RS7 Sportback

7 faktów o Audi RS7 Sportback

Audi RS7 Sportback
Audi RS7 SportbackŹródło:Audi
No i teraz fani najmocniejszych Audi mają zagwozdkę. Bo co powinni wybrać? Klasycznego już RS6 Avanta (kombi), czy eleganckiego RS7 Sportbacka. To auta o tym samym rodowodzie, piekielnym, dodajmy...

Audi RS7 Sportback
Audi RS 7 Sportback drugiej generacji to pięciomiejscowy samochód o szerszym nadwoziu oraz o lepszych osiągach uzyskanych dzięki zastosowaniu w nim układu mild hybrid. Jest zawieszone nisko, a sportowy charakter podkreślają poszerzone nadkola. Szerokość pojazdu przy przednich błotnikach wynosi 1950 mm, a dalej rozciąga się o dodatkowe 40 mm. Nowe RS 7 Sportback ma podobne do coupé linie tylko w czterech obszarach: na masce, dachu, przednich drzwiach i na tylnej klapie.

Audi RS7 Sportback
W środku stylistyka łączy naprężone, muskularne powierzchnie z jasno zdefiniowanymi konturami. Jest mnóstwo miejsca dla kierowcy i pasażera. Górny wyświetlacz MMI Touch Response osadzono na powierzchni czarnego panelu w taki sposób, że praktycznie nie można dostrzec, w którym miejscu kończy się wyświetlacz, a zaczyna się jego otoczenie. Specjalne ekrany RS na Audi Virtual Cockpit dostarczają użytkownikowi informacji o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym, wydajności, temperaturze oleju, ciśnieniu doładowania, międzyczasach, przyspieszeniu i przeciążeniach. W wersji standardowej dostępne są fotele sportowe obite czarną skórą z przeszyciami w kształcie rombów i z wytłoczonym na oparciu fotela logo RS. Jeszcze bardziej sportowa opcja to fotele RS Sport pokryte perforowaną skórą Valcona z przeszyciami we wzorze plastra miodu i z wytłoczonym logo RS.

Audi RS7 Sportback
Jednostka napędowa 4.0 TFSI w nowym Audi RS 7 Sportback wytwarza 600 KM mocy i od 2100 do 4500 obr./min. rozwija moment obrotowy 800 Nm. RS7 Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można ją zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus.

Audi RS7 Sportback
Dzięki układowi hybrydowemu mild hybrid (MHEV) z głównym układem elektrycznym o napięciu 48 V, jednostka 4.0 TFSI łączy maksymalne osiągi z wydajnością. Przy delikatnym przyspieszaniu, alternator-rozrusznik może odzyskać do 12 kW mocy i przekazać ją w postaci energii elektrycznej do akumulatora litowo-jonowego. Jeżeli kierowca zwolni pedał gazu przy prędkości między 55 a 160 km/h, układ sterujący napędem wybierze jedną z dwóch opcji. W zależności od sytuacji i ustawień RS 7 Sportback odzyska energię lub będzie żeglował z wyłączonym silnikiem.

Audi RS7 Sportback
Moc wytwarzana przez silnik 4.0 TFSI przepływa przez standardową ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów Tiptronic z nowym programem maksymalnego przyspieszenia (launch control) do stałego napędu na cztery koła Quattro. Siły napędowe są tu rozprowadzane za pośrednictwem czysto mechanicznego międzyosiowego mechanizmu różnicowego na osie przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeżeli dojdzie do poślizgu koła, większy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent mocy silnika może zostać przekierowanych na oś przednią i do 85 procent na oś tylną.

Audi RS7 Sportback
Kierowca, za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select może określić charakter swojej jazdy. W systemie dostępnych jest sześć trybów: comfort, auto, dynamic, efficiency i personalizowane, oferowane tylko dla modeli typu RS tryby RS1 i RS2, które można włączyć bezpośrednio przyciskiem RS Mode na kierownicy. System zarządza silnikiem i skrzynią biegów, wspomaga układ kierowniczy, zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy Quattro, klapy w układzie wydechowym oraz sposób działania automatycznej klimatyzacji. W trybie RS2 można jednym naciśnięciem przycisku przełączyć elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) na tryb sportowy.

Audi RS7 Sportback
Nowe RS 7 Sportback standardowo wyposażane jest w 21-calowe felgi z aluminium w stylistyce 10-ramiennej turbiny i w opony w rozmiarze 275/35. Dodatkowo Audi Sport oferuje opcjonalne 22-calowe felgi RS w stylistyce turbiny 5-V z oponami 285/30. Zaciski układu hamulcowego RS z wentylowanymi od wewnątrz i perforowanymi tarczami (420 mm z przodu i 370 mm z tyłu) w wersji standardowej polakierowane są na czarno, a na życzenie mogą być czerwone. Na opcjonalnych hamulcach ceramicznych RS zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie. W tym przypadku tarcze mają średnicę 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.
Czytaj też:
Terenówka z „Mad Maxa”. Audi AI:Trail Quattro

Źródło: Audi