16 mln nowych użytkowników w 3 miesiące. Świetne wyniki Netfliksa

16 mln nowych użytkowników w 3 miesiące. Świetne wyniki Netfliksa

Netflix - ilustracja
Netflix - ilustracja Źródło: Shutterstock / sitthiphong
Prawie 16 milionów osób utworzyło konto na platformie streamingowej Netflix w ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku. To prawie dwukrotność nowych rejestracji, jeżeli porówna się tę liczbę do wyników za ostatnie miesiące 2019 roku.

Tak ogromny wzrost liczby abonentów odnotował zapewne głównie z powodu panującej pandemii koronawirusa, a właściwie izolacji, w której przebywają teraz mieszkańcy niemal całego świata.

Firma podkreśla jednak, że w związkuz pandemią wstrzymane zostały „prawie wszystkie” przedsięwzięcia zarówno serialowe jak i filmowe. A gwałtowne spadki wartości wielu walut sprawiły, że nowi subskrybenci spoza Stanów Zjednoczonych, gdzie swoją siedzibę ma Netflix, nie są warci tyle, ile przed kryzysem.

Niemniej jednak cena akcji gigianta wzrosła w tym roku o ponad 30 procent, ponieważ inwestorzy stawiają na rozrywkę, którą można zapewnić ludziom w ich domach.

– Netflix jest i pozostanie firmą, która najmniej ucierpi na  – powiedział analityk eMarketer Eric Haggstrom w rozmowie z BBC. – Ta firma jest prawie idealnie dopasowana do populacji, która nagle zostaje w domu – dodał.

Zapotrzebowanie na streaming jest tak wysokie, że Netflix w zeszłym miesiącu poinformował, że obniży jakość swoich filmów w Europie, aby zmniejszyć obciążenie dostawców usług internetowych. Firma zatrudniła również 2 tys. nowych pracowników obsługi klienta.

Czytaj też:
Carmen Electra świętowała 48. urodziny. Pokazała zdjęcia z przeszłości