Zwrot środków za odwołane loty. Nowe taryfy dla większej swobody podróżowania

Zwrot środków za odwołane loty. Nowe taryfy dla większej swobody podróżowania

Samolot PLL LOT
Samolot PLL LOT Źródło: Polskie Linie Lotnicze LOT
LOT wypłaca należności za bilety na rejsy odwołane z powodu pandemii. Środki zwracane są zarówno klientom indywidualnym, jak i grupowym w Polsce i na wszystkich rynkach zagranicznych, obsługiwanych przez PLL LOT. To największa operacja zwrotu środków w historii polskiego przewoźnika! Dodatkowo pojawiły się nowe taryfy, dające większą swobodę i elastyczność przy planowaniu podróży.

LOT odwołał wszystkie międzynarodowe loty do końca czerwca. Pasażerowie, których połączenia zostały anulowane mogą ubiegać się o zwrot kosztów. Środki zostają zwracane zarówno klientom indywidualnym, jak i grupowym w Polsce i na wszystkich rynkach zagranicznych, obsługiwanych przez PLL LOT. Jest to największa operacja zwrotu środków w historii LOT.

Przewoźnik poinformował, że ponad 271 000 pasażerów poprosiło o zwrot pieniędzy. Jednoczesna obsługa zmian rezerwacji, pytań od pasażerów oraz zwrotów wydłużyła znacząco czas oczekiwania na kontakt. „Dokładamy wszelkich starań, aby przyspieszyć procesowanie zgłoszeń i tym samym liczbę wypłacanych zwrotów, licząc jednocześnie na cierpliwość i zrozumienie ze strony pasażerów. Wnioski rozpatrywane są w kolejności zgłoszenia, a maksymalny termin ich realizacji to obecnie między 3 a 4 miesiące” – czytamy w komunikacie PLL LOT.

Spółka zmobilizowała dodatkowe osoby do call center i obsługi pasażerów. Dokonanie jednego zwrotu zajmuje ok. 8 min. Pracuje nad tym 56 konsultantów. Oznacza to, że zrealizowanie całej operacji zajmie nawet do 3 miesięcy. Pieniądze przeznaczone na zwroty zabezpieczone są na specjalnym rachunku bankowym.

Nowe taryfy dla większej swobody podróżowania

Jednocześnie przewoźnik przypomina, że bilet na odwołany rejs PLL LOT zachowuje ważność przez rok od daty zakupu. Z myślą o pasażerach anulowanych rejsów wprowadzono także kilka innych opcji:

  • bezpłatną zmianę terminu rejsu, połączoną z kodem uprawniającym do 30% rabatu na kolejną podróż z LOT-em;
  • zmianę trasy podróży wraz z rabatem w wysokości 200 PLN w przypadku konieczności dopłaty do nowej rezerwacji;
  • możliwość skorzystania z vouchera ważnego przez okres 12 miesięcy od daty wystawienia.

Zmiany w rezerwacji można dokonać za pośrednictwem formularza kontaktowego oraz telefonicznie pod numerem Contact Center LOT. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie LOT.com w zakładce Procedura zmian i zwrotu biletów.

Czytaj też:
LOT wprowadza procedurę #BezpiecznyLOT. Co to oznacza?