„365 dni” bije rekordy. „Forbes”: Tego nie udało się dokonać żadnemu innemu filmowi na Netfliksie

„365 dni” bije rekordy. „Forbes”: Tego nie udało się dokonać żadnemu innemu filmowi na Netfliksie

Zdjęcie z filmu „365 dni”
Zdjęcie z filmu „365 dni” Źródło: Next Film
W niedzielę 7 czerwca film „365 dni” został udostępniony na Netfliksie na całym świecie i niemal od razu zdobył ogromną popularność na serwisie. Teraz „Forbes” donosi, że polski obraz po spadku na drugą pozycję, zaliczył wielki powrót do ścisłej czołówki. To do tej pory nie udało się żadnej innej produkcji.

Film „365 dni” na podstawie powieści Blanki Lipińskiej pod tym samym tytułem znalazł się już 10 czerwca na pierwszym miejscu listy 10 najpopularniejszych produkcji na . Po czterech dniach został zdetronizowany przez nową produkcję Spike'a Lee „Pięciu braci”. 17 czerwca obraz Barbary Białowąs i Tomasza Mandesa znów wskoczył na pierwszą pozycję. Jak podaje „Forbes”, to dotąd nie udało się żadnemu filmowi na Netfliksie. Co więcej, do tej pory polska produkcja odnotowała już taki powrót do czołówki co najmniej dwa razy.

QUIZ:
Jesteś fanem filmu „365 dni”? Rozwiąż QUIZ

„365 dni” – o czym jest?

Książka to debiut literacki Blanki Lipińskiej. Opowiada historię Laury, która wraz ze swoim chłopakiem i dwójką przyjaciół wyjeżdża na wakacje. Drugiego dnia pobytu dziewczyna zostaje porwana przez głowę sycylijskiej mafii, przystojnego, Massimo. Mężczyzna kilka lat wcześniej padł ofiarą zamachu i przeżył śmierć kliniczną, podczas której zobaczył właśnie Laurę. Gdy przywrócono go do życia, obiecał sobie, że ją odnajdzie.

Książka była reklamowana jako połączenie „Ojca chrzestnego” i „50 twarzy Greya”. Profesjonalni recenzenci oraz czytelnicy nie zostawili na niej suchej nitki podkreślając, że fabuła powieści jest banalna, a język, jakim posługuje się Lipińska, delikatnie mówiąc nie należy do najbardziej literackich. Na rynek trafiły już dwie kolejne części przygód Laury i Massima – „Ten dzień” oraz „Kolejne 365 dni”.

Czytaj też:
Zagraniczni recenzenci ostro o filmie „365 dni”. Produkcja jest nr. 1 na Netfliksie, a na Tik Toku trenduje #365days