Lech Kaczoń

Lech Kaczoń
bloger
Doświadczony menadżer z wieloletnią praktyką w branży reklamy zewnętrznej, mediach i marketingu, telewizyjny dziennikarz sportowy i podróżnik. W 1991 roku współtwórca Grupy Outdoor w Polsce. Współzałożyciel polskiego oddziału Międzynarodowego... pokaż więcej
Doświadczony menadżer z wieloletnią praktyką w branży reklamy zewnętrznej, mediach i marketingu, telewizyjny dziennikarz sportowy i podróżnik. W 1991 roku współtwórca Grupy Outdoor w Polsce. Współzałożyciel polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA), Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej i Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce, której jest prezesem od 2003 roku, członek rzeczywisty Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich. Autor pierwszego Kodeksu Postępowania w Reklamie Zewnętrznej. Organizator wystaw plakatu niekomercyjnego, Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie, imprez branżowych i mediowych. Inicjator wielu akcji społecznych. Autor opracowań i analiz na temat zagadnień rynku reklamy zewnętrznej i infrastruktury reklamowej w Polsce i Europie.
15


  • 15 mar 2016 Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu z dnia 24 kwietnia 2015 czyli tzw. ustawa krajobrazowa, jest potrzebnym aktem prawnym. Po 25 latach po odzyskaniu wolności, także tej ekonomicznej, przestrzeń publiczna w Polsce pozostawia...
  • 9 lis 2015 Tak mówiła większość polityków po podpisaniu przez prezydenta Komorowskiego tak zwanej ustawy krajobrazowej. Rzeczywistość jest jednak brutalna, a wiara cudów nie czyni.
  • 9 lis 2015 Tak mówiła większość polityków po podpisaniu przez prezydenta Komorowskiego tak zwanej ustawy krajobrazowej. Rzeczywistość jest jednak brutalna, a wiara cudów nie czyni.
  • 12 paź 2015 Idzie nowe, może idzie nowe, może będzie nowe? Nowe? Nowe rozdanie. Parlamentarne rozdanie. W każdej ewentualnej konfiguracji może być lepsze od obecnego. Nieważne jakie, byle nowe. Tak mówią i „jedni”, jak i „drudzy”.
  • 22 sie 2015
  • 22 sie 2015 Zapatrzony w krajobraz przemierzałem drogami przez Niemcy i Austrię. Duże wrażenie robi niesłychana wręcz liczba wiatraków. Nie wszędzie te wiatraki dominują, ale w sposób istotny (niekorzystny) wpływają na otoczenie.
  • 29 lip 2015 Otrzymałem pismo z Kancelarii Prezydenta RP uzasadniające decyzję Bronisława Komorowskiego o podpisaniu 15 maja 2015 roku „ustawy krajobrazowej”. Czytam w nim, że ochrona krajobrazu jest istotnym elementem polityki państwa. Krajobraz jest ważny i należy go chronić!...
  • 8 lip 2015 Trochę jeździłem po Polsce. Duże, mniejsze miasta. Mniej i bardziej uporządkowane. Dużo inwestycji. Słusznych i problematycznych. Dobrych i beznadziejnych. Reklamy miejscowe jak wszędzie. Im więcej w jednym miejscu „tym lepiej”. Na ich tle nośniki oferujące...
  • 14 cze 2015 Jaki może być wyjątkowy tydzień?
  • 3 cze 2015 Amerykańskie seriale telewizyjne mają to do siebie, że jak kończy się pomysł na ich kontynuację (czytaj: spada oglądalność), wekslują w politykę. Tak jest z polską polityką. Jak kończy się pomysł na ciąg dalszy (czytaj: spada poparcie) weksluje w seriale obietnic. Przez wiele...
  • 25 maj 2015 W minionych latach uczestniczyłem w licznych inicjatywach, których celem było opracowanie takich propozycji zmian przepisów prawa, które wpływałyby pozytywnie na nasze otoczenie, w tym również na otoczenie reklamowe. W Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku lub w Warszawie, w...
  • 19 maj 2015 Prezydent podpisał ustawę krajobrazową. Wejdzie w życie jesienią tego roku. Zawiera wiele kontrowersyjnych przepisów, które mogą być w praktyce różnorodnie interpretowane. Nie do końca poprawią istniejący stan prawny w zakresie możliwości kształtowania krajobrazu przestrzeni...
  • 12 maj 2015 Wokół nas dzieje się coś innego, aniżeli się spodziewaliśmy. To niepokojące, czy normalne? Pyta mnie przyjaciel zza wielkiej wody. Myślę, że chyba normalne. Przecież uczymy się na błędach, potrafimy analizować i wreszcie podejmować samodzielne decyzje. Decyzje, które świadczą...
  • 4 maj 2015 Śmieci zalegają w naszych lasach, „źródło” stwarza kłopoty pracownikom samorządowym, leki nie trafiają do polskich aptek… i tak można dalej i dalej. Przykładów stanowienia w Polsce byle jakiego, często złego prawa jest znacznie więcej. Ktoś powie, że w tej...
  • 28 kwi 2015 Patrzę na krajobraz reklamowy stolicy i widzę tysiące banerów, tabliczek informacyjnych i kierunkowych oraz chaotycznych szyldów, które wiszą i stoją byle gdzie i byle jak. Chyba nie wzbudzają niczyjego zainteresowania. Ale z punktu widzenia przedsiębiorców i usługodawców są...