Williams jest spółką akcyjną WGPH (Williams Grand Prix Holdings). Napisał, że dążąc do „nowego strategicznego kierunku”, by zapewnić sobie „dobrą pozycję do udziału w nowej erze Formuły 1, która rozpocznie się w 2021 roku”, chce wystawić.
Williams zajął ostatnie 10. miejsce w klasyfikacji konstruktorów przez dwa kolejne sezony, co z kolei miało negatywny wpływ na przychody, które otrzymuje z Formuły 1. Nastąpiło również wycofanie się głównego sponsora. Pandemia koronawirusa wymusiła opóźnienie początek sezonu 2020, co z kolei zwiększyło presję finansową.
„W ramach tego nowego kierunku strategicznego zarząd WGPH dokonuje przeglądu wszystkich opcji strategicznych dostępnych dla spółki” – napisał Williams w oświadczeniu.
„Rozważane opcje obejmują, między innymi, pozyskanie nowego kapitału dla firmy, zbycie mniejszościowego pakietu akcji WGPH lub zbycie większościowego pakietu akcji WGPH, w tym potencjalną sprzedaż całej spółki” – czytamy dalej. – „Chociaż nie podjęto jeszcze decyzji dotyczącej optymalnego rozwiązania, to by ułatwić rozmowy z zainteresowanymi stronami, firma ogłasza rozpoczęcie formalnego procesu sprzedaży”.
Williams napisał, że spółka wyznaczyła już doradców finansowych do pomocy w audycie i do kontaktu z zainteresowanymi stronami.
Dodała: „Spółka nie otrzymała żadnych ofert w momencie ogłoszenia i potwierdza, że prowadzi wstępne rozmowy z niewielką liczbą stron na temat potencjalnej inwestycji w spółkę. Nie ma pewności, że oferta zostanie złożona, ani co do warunków, na jakich zostanie złożona. Zarząd WGPH zastrzega sobie prawo do zmiany lub zakończenia procesu w dowolnym momencie, a jeśli to zrobi, wyda odpowiednie oświadczenie. Zarząd WGPH zastrzega sobie również prawo do odrzucenia oferty lub zakończenia negocjacji z dowolną zainteresowaną stroną w dowolnym momencie”.
Williams pisze, że „chociaż firma stanęła przed wieloma trudnymi wyzwaniami, Williams nadal jest wypłacalny i gotowy do wznowienia wyścigów, gdy pozwoli na to kalendarz na 2020 r. Zarząd WGPH uważa, że audyt i formalny proces sprzedaży to właściwe i rozważne działanie, aby umożliwić zespołowi Formuły 1 zajęcie najlepszej możliwej pozycji w przyszłości”.
Wiadomość pojawiła się w dniu, w którym Williams ogłosił wyniki finansowe za rok w 2019 r. Firma wykazała stratę w wysokości 13 mln funtów, w porównaniu z zyskiem w wysokości 16 mln funtów w poprzednim roku. Przychody grupy spadły do 160,2 mln funtów w 2019 roku z 176,5 mln funtów w 2018 r. W przypadku zespołu Formuły 1 przychody spadły do 95,4 mln funtów ze 130,7 mln funtów w 2018 r. Straty zespołu wyniosły 10,1 mln funtów w porównaniu z zyskiem 16 mln funtów w 2018 r.
W ramach oświadczenia Williams ujawnił również, że postanowił zakończyć relacje ze sponsorem tytularnym, firmą Rokit i głównym sponsorem zespołu Rok Drinks.
Czytaj też:
Koronawirus niszczy McLarena i jego zespół Formuły 1. Duże zwolnieniaCzytaj też:
Prezesem Astona Martina będzie Niemiec z Mercedesa-AMG